گوناگون

مثلث توسعه در کرمان شکل می‌گیرد

مشاور استاندار کرمان گفت: تنها دولت مسوول توسعه نیست بلکه ائمه جمعه، دستگاه مققنه، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نیز در این امر دخیل هستند.

خلیل همایی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، اظهار کرد: توسعه به عنوان یک اولویت در استان مورد توجه قرار می‌گیرد. وحدت همه گروه‌های سیاسی درون نظام حول محور توسعه می‌چرخد و برای محقق شدن توسعه همه نیروهای تاثیرگذار در حکومت باید در این فرآیند مشارکت کنند.

مشاور استاندار کرمان به اضلاع مثلث توسعه، اشاره و بیان کرد: بخش عمده‌ای از مسایل توسعه مربوط به قوانین است. ما باید موانع سرمایه‌گذاری و توسعه را جمع‌آوری کرده و مسوولیت پیگیری و رفع این موانع را به نمایندگان بسپاریم.

وی ادامه داد: ضلع بعدی این مثلث، نمایندگان دولت یعنی فرمانداران در شهرستان‌ها محسوب می‌شوند و این افراد مسوولیت دارند تا فضای کسب و کار را جهت فعالیت اقتصادی بخش خصوصی، هموار و با فعال کردن کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها انگیزه لازم در سرمایه‌گذاران را ایجاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کنند.

همایی اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از پروژه‌های استان، مشاوره دادن به سرمایه‌گذار و رفع موانع حضور بخش خصوصی از جمله اقدامات مهم برای تحقق توسعه است.

مدیرکل حوزه استانداری کرمان با اشاره به ضلع اصلی مثلث توسعه تاکید کرد: سرمایه‌گذاران، ضلع اصلی این مثلث محسوب می‌شوند و حمایت و تشویق آنان و همچنین کارآفرینان از اولویت‌های مهم است.

سرپرست روابط عمومی استانداری کرمان همچنین گفت: ائمه جمعه در مرکز مثلث توسعه واقع شده‌اند و وظیفه دارند بر این مثلث نظارت کنند. اصلاح رفتار مردم بر عهده امام جمعه است. یعنی وی می‌تواند سبک زندگی مردم را با الگوهای دینی تطبیق دهد و بر اساس دستورات دینی بر روی فرهنگ و الگوی مصرف افراد جامعه تاثیر بگذارد، بنابراین انتظار می‌رود ائمه جمعه همه امکانات را جهت توسعه استان و تامین معیشت مردم بسیج کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا