گوناگون

مثل همیشه شروع لیگ جذابی نخواهیم داشت/ مبلغ قرارداد تیم‌ها با گفته‌هایشان جور در نمی‌آید

غلامرضا فتح‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درباره ارزیابی‌اش از لیگ چهاردهم افزود: در سال‌های گذشته در شروع لیگ هیچ‌وقت عملکرد خوبی از تیم‌ها شاهد نبوده‌ایم چرا که این تیم‌ها با جا به جا کردن بازیکنان در پایان فصل باعث می‌شوند که از حد استاندارد جهانی هم عبور کرده و به هماهنگی‌های لازم نرسند.

وی در ادامه افزود: باشگاه‌ها باید نقاط ضعف را در تیم‌ تشخیص دهند و حداقل یک تا سه نفر بازیکن را از دست بدهند ولی در فوتبال ما به این شکل است که باشگاه‌ها هفت یا هشت بازیکن را به بهانه‌های مختلف از دست می‌دهند و این باعث می‌شود که باشگا‌ه‌ها استخوان‌بندی را که در یک سال تشکیل داده بودند از بین ببرند چرا که یک تیم زمانی که شش بازیکن از دست می‌دهد و شش بازیکن دیگر جایگزین می‌کند خیلی زود به آن استخوان‌بندی که می‌خواهد نمی‌رسد و این تیم تا به شکل اصلی خود دست پیدا کند امتیازهای زیادی را در لیگ از دست می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: تیم‌ها با خارج شدن از ایران به خاطر اردو و تمرینات در عرض 10 روز نمی‌توانند به شکل اصلی خود برسند چراکه استخوان‌بندی یک تیم در عرض 10 روز تشکیل نمی‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: معمولا بازی‌ها در شروع لیگ زیاد جالب نمی‌باشد و تیم‌ها سعی می‌کنند که از هفته ششم یا هفتم بازی خوبی را ارائه دهند ولی این باعث می‌شود که در هفته‌های اول امتیاز زیادی را تیم‌ها از دست بدهند و تیم‌ها در این شرایط بد از هواداران می‌خواهند که فقط صبور باشند و بازی‌ها را تحمل کنند.

وی همچنین درباره ارزیابی‌اش از جوانگرایی که می‌تواند در پویایی لیگ اثرگذار باشد یا خیر بیان کرد: برای سال اول خوب است که در تیم‌ها جوانگرایی شده ولی بهتر بود که این کار یک باره انجام نشود و کم‌ کم بازیکنان جوان را به تیم‌ها می‌آورند و این مسأله باید در یک برنامه کوتاه‌مدت یا درازمدت انجام می‌گرفت که بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها با یکدیگر هماهنگ شوند تا تیم‌ها را به سوی پیروزی ببرند.

وی همچنین درباره ارزیابی‌اش از بازی‌های استقلال- راه‌آهن و پرسپولیس- نفت افزود: بازیکنان استقلال با توجه به نفراتی که دارند نسبت به راه‌آهن برتری دارند ولی راه‌آهن نیز با مشکلاتی مواجه بوده که باید ببینیم که در این دیدار چگونه ظاهر می‌شود و به نظر من مشکلی که باشگاه راه‌آهن دارد این است که مالک باشگاه اصولا هیچ‌وقت سرمربی نمی‌شود که این اصلا برای فوتبال ما خوب نیست.

وی در ادامه بیان کرد: به هر حال یک بازی سخت و دشوار تیم راه‌آهن در مقابل تیم استقلال در ورزشگاه تختی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: تیم نفت نیز با وجود منصوریان یک استخوان‌بندی کامل را تشکیل داده است و بازیکنان خوبی در نفت هستند که می‌توانند بازی خوبی را ارائه دهند.

همچنین تیم پرسپولیس نیز بازی خوبی را در پیش رو خواهد داشت ولی تصورم بر این است که پرسپولیس نمی‌تواند برد شیرین و صد در صدی در مقابل تیم نفت بدست آورد.

وی همچنین درباره ارزیابی‌اش از رقم قراردادهای اعلام شده تیم افزود: ارقامی که تیم‌های مختلف اعلام می‌کنند با گفته‌ها ما جور در نمی‌آید چرا که وقتی گفته می‌شود پول نیست پس چطور این مبالغ را به رسانه‌ها اعلام می‌کنند که با واقعیت‌ها فرق دارد و هر بازیکنی بر چه اساسی این مبالغ را دریافت
می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بازیکنی که در یک فصل پنج بازی هم انجام نمی‌دهد چطور ممکن است که این مبالغ زیاد را از باشگاه‌ دریافت کند که این مسأله برای فوتبال ما خیلی بد است و به نفع فوتبال ما نیست و امیدوارم در سال‌های آینده فیفا به دنبال یک سقف قراردادی باشد که همه تیم‌های دنیا از این سقف برخوردار شوند و هر بازیکن با توجه به سقف قراردادی که دارد پول دریافت کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا