گوناگون

مجریان نمایشگاه کتاب از نگاه فرهنگی وزارت اطلاعات به این نمایشگاه تعجب می کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت پس از بازدید از سالن کارنامه نشر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره این نمایشگاه گفت:  در کشور ما مردم از ویژگی های فرهنگی برازنده ای برخوردارند و نمایشگاه کتاب جایگاه خاص خودش را پیدا می کند. مردم جای این که ساعت ها در خیابان ها و کتابفروشی های سطح شهر بچرخند تا گمشده خود را بین این کتاب ها پیدا کنند، می توانند به این نمایشگاه بیایند و با صرف زمان کمتری گمشده خود را پیدا کنند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران حرکت بسیار خوبی است  و می تواند مشوقی باشد برای قلم زدن صاحبان قلم و انگیزه اهل مطالعه را دو چندان کند و همچنین جایگاه فرهنگ را در جامعه عمیق تر کند به خصوص در سالی که به سال فرهنگ و  اقتصاد نام گذاری شده است.

وزیر اطلاعات همدلی تمامی دست اندرکاران و نیز مردم را در برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خور تقدیر ارزیابی کرد  و گفت: این همدلی و هماهنگی طبق آن چه که ما می بینیم و مشهود است و همچنین گزارش هایی که از دست اندرکاران نمایشگاه به ما داده شد، وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: کاستی های نمایشگاه کتاب تهران به مرور کمتر و نقاط قوتش بیشتر شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل این وزارتخانه با مسئولان نمایشگاه کتاب تهران برای تامین امنیت این رویداد فرهنگی گفت: نمایشگاه کتاب محیطی است فرهنگی و نه سیاسی و باید بر آن یک فضای فرهنگی حاکم باشد. همکاران ما با مسئولان اجرایی نمایشگاه کتاب کمال همکاری را داشتند و مجریان نمایشگاه هم اظهار رضایت کامل و حتی اظهار اعجاب می کردند که بچه های وزارت اطلاعات با یک نگاه کارشناسی فرهنگی به این نمایشگاه نگاه می کردند و الحمدالله این باعث شده که محیط فرهنگی نمایشگاه حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا