گوناگون

مجمع نمایندگان تهران به اسلامشهر آمدند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز نمایندگان تهران در سه گروه به بازدید از شهرهای احمدآباد مستوفی، چهاردانگه و مسکن مهر اسلامشهر پرداختند و با حضور در فرمانداری به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آن پرداختند.

احداث مترو بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرماندار اسلامشهر در این نشست ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر با بیش از 500 هزار نفر جمعیت در زمینه زیرساختهای اساسی مشکلات بسیاری دارد، شبکه برق این شهر فرسوده است به طوریکه در برخی روستاها در زمان طوفان بزرگ تهران بیش از 24 ساعت دچار قطعی برق بوده ایم.

امرالله حقیقی احداث مترو را مهمترین اولویت دانست و افزود: در سه سال گذشته بارها مسئولان مختلف در رسانه ها از احداث مترو خبر داده اند ولی تاکنون این اتفاق نیافتاده و موجب دلسردی مردم شده، ساخت و تکمیل این پروژه بیش از 700میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید در ردیف بودجه های ملی قرار بگیرد.

IMG17500214

وی عنوان کرد: جابجایی ریل راه آهن، روشنایی جاده احمدآباد مستوفی، تعریض بلوار آیت الله سعیدی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین درخواست های شهروندان اسلامشهر است.

سهم ناچیز تهران از اعتبارات ملی

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران نیز در ادامه این نشست از برگزاری اینگونه نشست‌ها برای حل مشکلات شهروندان استقبال کرد و اظهار داشت: کل بودجه کشور در سال جاری بالغ بر 211 هزار میلیارد تومان است که بیش از 51 هزار میلیارد تومان از درآمد مالیات است.

نعمت الله ترکی افزود: استان تهران با جذب بیش از 27 هزار میلیارد تومان مالیات بیش از 50 درصد درآمد کشور در حوزه مالیات را بر عهده دارد اما متاسفانه در سال جاری کل اعتبار استان تهران از بخش مالیات فقط 230 میلیارد تومان بود که باعث عدم تحقق و پیشرفت پروژه های عمرانی می شود.

IMG17500105

وی متذکر شد: نمایندگان مجلس در این خصوص باید اصلاحاتی را در ردیف بودجه های استانی در نظر بگیرند.

این مسئول خواستار توجه ویژه نمایندگان به مشکلات اسلامشهر شد و اعلام کرد: احداث مترو، اجرای طرح فاضلاب شهری و تکمیل پروژه های نیمه تمام از قبیل بیمارستان، مجموعه ورزشی، کمربندی جنوبی و کانال آب محمدیه شش پروژه مهم عمرانی و خدماتی شهرستان اسلامشهر است که اگر نمایندگان مجلس در این زمینه مساعدت کنند، بقیه مشکلات در سطح شهرستان و استان حل می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در این جلسه حضور داشتند در پایان ضمن اشاره به ادامه برگزاری اینگونه نشست ها بر پیگیری جدی خود در خصوص حل مشکلات شهروندان اسلامشهر تاکید کردند.

استاندار تهران برغم وعده قبلی در این جلسه حضور نداشت. کوچک زاده، نبوی و بذرپاش از نمایندگانی بودند که خیلی زود این نشست را به بهانه برگزاری جلسه دیگر ترک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا