گوناگون

مجموعه‌های فرهنگی، بنگاه‌های درآمدزا نیستند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: باید به سمت ارائه رایگان خدمات فرهنگی به مردم حرکت کنیم.

فاطمه اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اینکه انتظار داشته باشیم که مجموعه‌های فرهنگی در قالب بنگاه‌های درآمدزا عمل کنند و فعالیت‌های آنها صرفاً به کسب درآمد بیشتر منجر شود، به هیچ وجه درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: اغلب فعالیت‌های فرهنگی به دلیل ماهیتی که دارند چندان درآمد زا نیستند اما این امر نباید منجر به سرمایه‌گذاری محدود در این حوزه شود. سرمایه گذاری در بحث‌های فرهنگی هزینه نیست بلکه به نوعی پس‌اندازی برای آیندگان و نسل‌های بعدی به شمار می‌آید.

اسکندری ادامه داد: فرهنگ، زیرساخت همه امور جامعه است و تا زمانی که مشکلات فرهنگی در جامعه وجود داشته باشد انتظار توسعه حوزه‌های مختلف انتظار بیهوده‌ای خواهد بود. جامعه‌ای که از زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی برخوردار است کمتر تحت تاثیر جریانات زودگذر و انحرافی قرار می‌گیرد و در مسیر درست سعادت گام برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان نظام با برنامه‌ریزی‌های فراوان و اختصاص هزینه‌های هنگفت درصدد آسیب زدن به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هستند که باید با استفاده روش‌های صحیح جلوی تحقق اهداف آنان را گرفت. تدوین طرح‌های مختلف فرهنگی و اجرایی کردن آنها در بازه زمانی مشخص شده راهکاری جهت مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.

این مسئول گفت: باید به سمتی پیش برویم که خدمات فرهنگی به مردم به صورت رایگان ارائه شود تا همه اقشار بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا