گوناگون

محبت، اکسیری شگفت‌انگیز برای ثبات زندگی زناشویی

یک متخصص روانشناس محبت را اکسیری مهم برای ثبات زندگی زناشویی دانست و گفت: متاسفانه برخی از زوجین با تصور اینکه محبت کردن موجب از دست دادن جایگاه و ارزش در زندگی می‌شود و طرف مقابل را گستاخ می‌کند کمتر توجهی به محبت و مهربانی دارند.

جاوید ثمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قم، با تاکید بر اهمیت گفت‌وگوی صمیمی در زندگی گفت: یکی از روش‌های مناسب در جهت حل مشکلات در زندگی زوجین سخن گفتن است چراکه ریشه بسیاری از طلاق‌های عاطفی بی‌تفاوتی و حرف نزدن در زندگی است.

این روانشناس تصریح کرد: منظور از سخن گفت‌وگو ، حرف زدن‌های یک جانبه و طلبکارانه و یا همراهی لحن با طعنه، بدزبانی، فحاشی و یا فریاد زدن نیست بلکه منظور گفت‌وگویی صمیمی توام با منطق و درایت است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از پل‌های زندگی با توهین، بی‌احترامی و سخن گفتن از روی لجاجت و عناد نابود می‌شود در حالی که اگر زوجین نسبت به زندگی خود رافت، دلسوزی و عشق داشته باشند هیچ گاه با این شیوه زندگی خود را نابود نمی‌کنند.

ثمودی ایجاد شرایط مناسب برای داشتن یک گفت‌وگوی صمیمی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای داشتن یک گفت‌وگوی صمیمی تلاش کنید فرصتی را برای همسر به دور از دغدغه‌ها و گرفتاری‌های روزمره در نظر بگیرید و ساعتی را در فضایی فارغ از تنش و ناراحتی به گفت‌وگو بپردازید.

وی افزود: هیچ گاه برای داشتن یک گفت‌وگوی صمیمی نمی‌توان به انتقاد پرداخت بلکه انتقادها را می‌توان در قالب خواسته‌ها و نیازهای روحی مطرح کرد برای نمونه هیچ‌گاه به همسر خود نگویید تو برای من وقت و فرصتی در نظر نمی‌گیری بلکه به او بگویید من می‌خواهم فرصتی در زندگی برای خودمان داشته باشیم.

این روانشناس اظهار کرد: این در حالی است که می‌توان بسیاری از مشکلات حاد زندگی را با محبت از میان برد و مهربانی دریچه‌ای مهم برای رها شدن از مشکلات زندگی است.

ثمودی آموختن مهارت سخن گفتن را شیوه‌ای مهم در زندگی زناشویی خواند و اظهار کرد: در هر یک از مسائل و مشکلات می‌توان با مهارتی خاص به یافتن راهکارهایی مناسب دست یافت پس در ابتدا شیوه سخن گفتن را یاد بگیریم روش‌هایی که در آن از خودخواهی و پیش داوری به دور است.

وی در پایان متذکر شد:هیچ مشکلی در زندگی لاینحل باقی نخواهد ماند اگر زوجین باور کنند که با کیمیای محبت و صمیمیت می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند اگر درایت و منطق پشتیبان این محبت و صمیمت باشد دیگر این راهکار به نظر بسیاری از مردم تنها شعاری زیبا بدون پشتوانه عملی نخواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا