گوناگون

محسن رضایی :اقتصاد پشتوانه امنیت ملی است

81198568 5756338

به گزارش ایرنا،محسن رضایی پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش زرقان شهرستان شیراز افزود:هم اکنون وضعیت کشور به گونه ایی است که بسیاری از مسائل از جمله سیاست ،امنیت و فرهنگ به اقتصاد گره خورده است .

وی اظهار داشت :اگر بخواهیم در عرصه سیاست داخلی و خارجی موفق باشیم و بیکاری و گرانی را در کشور ریشه کن کنیم چاره ای جز اصلاح وضعیت اقتصادی نداریم .

دبیر تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد:اصلاح فرهنگ نیز ریشه در اقتصاد کشور داشته و با ان ارتباط مستقیم دارد.

رضایی تصریح کرد:اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری نموده اند بدین معنی است که همه ملت باید دوشادوش یکدیگر و در کنار مسوولان به این مهم همت گمارند.

وی بخش زرقان را از نظر تاریخی ،بافت فرهنگی ،اقتصادی و کشاورزی منحصر به فرد دانست و گفت :حق این بخش برغم دارا بودن تمامی ضوابط و معیارها در خصوص تبدیل شدن به شهرستان تضییع شده است .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت :در سال جاری دولت 150هزار میلیارد تومان پول داشته که 80درصد آن به بودجه های جاری ،هشت درصد به پرداخت بدهی اوراق قرضه و فقط 12درصد به بودجه های عمرانی اختصاص داده شده است .

رضایی خاطر نشان کرد:اگر وضع به همین منوال پیش برود در سال اینده میزان بودجه جاری به 90درصد رسیده و دیگر چیزی برای عمران کشور باقی نخواهد ماند.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد:متاسفانه در زمان حاضر اداره کشور به گونه ای شده است که مسوولان در استان ها باید برای کوچکترین کاری به تهران سفر کنند.

گفتنی است دبیر تشخیص مصلحت نظام در بدو ورود به شهر زرقان همراه تعدادی از مسوولان محلی و امام جمعه شهر در گلزار شهدای این شهر حاضر و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت .

شهر زرقان با داشتن بیش از 200شهید در فاصله 25کیلومتری شمال شیراز واقع شده است .ک/2

7379/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا