گوناگون

معاون وزیر صنعت مشکلات کارخانجات مخابراتی ایران را بررسی کرد

81198574 5756347

به گزارش ایرنا، علی اصغر توفیق در بازدید از نخستین و بزرگترین تولید کننده تجهیزات مورد نیاز مراکز تلفن ثابت و سیار کشور با توانمندی ها ونیز مسایل و مشکلات این کارخانه آشنا شد.

تولیدات این کارخانه در حال حاضر علاوه بر تولیــــد نرم افزار و سخت افزار مراکـزسوئیچینگ پرظرفیت تلفن ثابت و همراه تولید منابع تغذیه سوئیچ مد ، تولید مراکز تلفن همراه اضطراری بهمراه دکلهای تلسکوپی قابل حمل(BTS) ، ساخت انواع تلفن رومیزی ، انواع ترمینال های مخابراتی و انواع بردهای مورد مصرف در رایانه، PCM و همکاری با سایر شرکت ها در ارتباط با ساخت انواع قالب ها است.

** در ارتباط کاری صنعت و دانشگاه تحول صورت گیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه های سفر به شیراز و در دیدار با رییس دانشگاه شیراز گفت: از آنجا که صنعت ودانشگاه زبان مشترک دارند ارتباط صنعت با دانشگاه بزرگ شیراز مسیر تولید وصنعت را در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری با تولیدات کیفی تر هموار می کند.

توفیق در این دیدار که با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس برگزار شد تاکید کرد: در ارتباط کاری و عاطفی دانشگاه با صنعت باید تحولی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: معتقدم صنعت و دانشگاه خود را جدای از هم ندانند ودر اغلب جلسات کاری با همدیگر در خصوص روند روبه رشد صنعت وتولید به گفت وگو بنشینند وگره های ایجاد شده در مسیر صنعت را باز کنند.

رییس دانشگاه شیراز نیز در این دیدار گفت: دانشگاه مهم ترین کانون تحقیق و پژوهش است و در یک برنامه زمانی با تعامل وحس همکاری و جدیت بیشتر مسایل و مشکلاترا می توانیم بر سر راه را برداریم.

مجید ارشاد افزود:ظرفیت همکاری در دستگاهای اجرایی و دانشگاه شیراز وجود دارد.

وی اضافه کرد: درپی این هستیم جهت نهادینه کردن ارتباط صنعت ودانشگاه دفتری از دانشگاه در صنعت و دفتری از صنعت در دانشگاه راه اندازی شود.

رییس دانشگاه شیراز در ادامه انعقاد تفاهم نامه ی همکاری فی مابین در خصوص تحقیق وپژوهش وزارت صنعت، معدن وتجارت با دانشگاه شیراز را خواستار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به برخورداری این استان از بزرگترین معادن سنگ کشور گفت: انتظار است دانشگاه در بحث بهره برداری از معادن ونیز استفاده از تکنولوژی وتجهیزات روزدنیا ونیز در برخی از فعالیت های صنعتی وتولیدی همکاری لازم را در راستای ارتقای سطح کیفی فعالیت های تولیدی در سایه تحقیقات وپژوهش انجام دهد.

همتی افزود: دانشگاه می تواند در بحث استفاده بهینه از انرژی خورشیدی به طور جدی تر وارد عرصه شود و فضای جدیدی را در بهره برداری از این موهبت الهی ایجاد کند. ک/2

2026/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا