گوناگون

محفل انس با قرآن با حضور نابغه تلاوت در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز و همزمان با روز بیستم ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد بین المللی و یکی از نوابغ تلاوت ایران استاد سید جواد حسینی در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور نوجوانان و جوانان ورامینی مواجه شد، استاد حسینی با تلاوت آیاتی از کلام وحی شور و حال وصف ناپذیری را در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین حکمفرما ساخت و پس از تلاوت نیز به سوالات مختلف پاسخ گفت.

آیت الله سید مرتضی محمودی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اساسی مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی کشور در عصر حاضر، گسترش و تعمیق فعالیت های قرآنی  در کشور است، اگرچه قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی از هر گونه تحریفی مصون مانده اما متأسفانه این ذخیره ارزشمند خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) در بین مسلمانان بویژه نوجوانان و جوانان بسیار غریب و مظلوم است.

امام جمعه ورامین افزود: حقیقتا باید این سوال را از خود پرسید که چه میزان از نوجوانان و جوانان با کتاب الهی مأنوس بوده و در مفاهیم و آیات آن تدبر کرده و آن را در زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود پیاده می کنند تا جامعه از هرگونه آسیب مصون بماند.

وی اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم پهلوی از هر گونه تعمیق و گسترش فعالیتهای قرآنی جلوگیری می کرد زیرا می دانست که اگر مفاهیم قرآن در زندگی مردم پیاده شود دیگر جایی در میان مردم نخواهد داشت.

بسیاری از کشورها علاقمند به حضور قاریان ایرانی در کشورشان هستند

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، فعالیت های خوبی در زمینه قرآن صورت گرفت و حافظان و قاریان فراوانی در اقصی نقاط کشور تربیت شدند اما هنوز از حداکثر ظرفیتها و پتانسیل های موجود در این زمینه استفاده نشده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ورامین بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در دیدارهای خود در جمع فعالان قرآنی و فرهنگی به توجه بیشتر به آموزه های قرآنی تأکید می کنند و خواستار تربیت حافظان و قاریان متعدد در کشور هستند.

وی گفت: اکنون به برکت تلاشهای صورت گرفته بسیاری از جوانان و نوجوانان این سرزمین در مسابقات بین المللی جایگاه نخست را کسب و بسیاری از کشورها آرزو دارند تا قاریان ایرانی برای تلاوت به کشورشان سفر کنند.

محمودی تأکید کرد: قطعا برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح شهرستانهای کشور و حضور نوجوانان و جوانان در این محافل، می تواند در گسترش و توسعه فعالیت های قرآنی در میان آینده سازان کشور بسیار تأثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا