گوناگون

محور اصلی برنامه های امسال اوقات فراغت آموزش و پرورش مهارت و کارآفرینی است

81219710 5793009

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله نریمانی روز یکشنبه در جلسه کمیته اوقات فراغت ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سنندج افزود: دانش آموزان با شرکت در این کلاس ها، حرفه آموزی مهارت های اولیه زندگی و مهارت های حرفه ای را در حد نیاز روزمره خود فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه بحث اوقات فراغت به دستگاه خاصی بر نمی گردد گفت: 23 دستگاه فرهنگی عهده دار برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند.

نریمانی با بیان اینکه سال گذشته 118 هزار دانش آموز در 245 پایگاه از برنامه های اوقات فراغت بهره مند شدند اظهار کرد: امسال هم با وجود کمبود اعتبارات و محدودیت هایی که وجود دارد برنامه های خاصی برای پر کردن ایام فراغت دانش آموزان پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال، 240 پایگاه دایر می شود که 100 مورد از این پایگاه ها ثابت بوده و شامل کانون های فرهنگی و تبلیغی، ورزشی، اردوگاه ها و غیره هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: در کنار این برنامه و در راستای توجه به حاشیه شهرها، تعدادی از مدارس برخوردار را به عنوان کانون های معین و مدرسه محور تعیین کردیم که فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و غیره در آنها انجام می شود.

وی گفت: در این ایام علاوه بر ایجاد کلاس های مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانش آموزان، برنامه های متنوع دیگری در زمینه های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و غیره نیز برای آنان پیش بینی شده است.

نریمانی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان ضمن حرفه آموزی به نشاط جسمی و روحی نیز نیازمند هستند اظهار کرد: ظرفیت و بستر لازم برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در آموزش و پرورش وجود دارد اما در زمینه تجهیزات و امکانات نیازمند حمایت و همکاری سایر دستگاه ها هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه 135 مکان ورزشی در سطح استان در ایام سال فعالیت های ورزشی انجام می دهند گفت: 65 پایگاه از این تعداد به برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اختصاص داده شده است.

حامد جولایی با بیان اینکه در هر کدام از این پایگاه ها تعداد 10 تا 15 رشته ورزشی فعال است از اعضای کمیته ساماندهی امور جوانان خواست برنامه های خود را تا 14 تیرماه جاری به ما اعلام کنند.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا