گوناگون

مخالفت متولی محیط زیست خراسان با انتقال صنایع به دشت مشهد

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در واکنش به پیشنهاد معاون رئیس‌جمهور مبنی بر انتقال صنایع به دشت مشهد، گفت: با انتقال صنایع جدید به دشت مشهد موافق نیستیم.

حمید صالحی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به اینکه دشت مشهد به لحاظ آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد، توضیح داد: برای صنایعی که از گذشته در این دشت وجود داشته‌اند حقوقی ایجاد شده است اما این صنایع در صورتی که آلودگی نداشته باشند، مجاز به فعالیت در این منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی موجود در این دشت پایش می‌شوند تا در صورت بروز آلودگی آن را رفع کنند، اظهار کرد: انتقال صنایع از مشهد به دشت آن هیچ مزایایی برای این شهر ندارد.

صالحی، وجود شهرک‌های صنعتی را به دلیل جلوگیری از ایجاد صنایع متفرق، مفید دانست و اضافه کرد: در حال حاضر شهرک صنعتی واقع در جاده فریمان توسط محیط زیست در دست بررسی است و در صورت تایید آن، ممکن است بسیاری از واحدهای صنعتی تمایل به استقرار واحدهای خود در این شهرک داشته باشند.

وی ادامه داد: 6000 واحد صنعتی در استان وجود دارد که در صورت آلایندگی به آنها اخطاریه داده می‌شود.

نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نطارت راهبردی رییس جمهور در جلسه‌ای که در سفره دو روزه هیات دولت به مشهد با حضور اعضای منتخب شورای اسلامی استان برگزار شد، پیشنهاد انتقال صنایع را به دشت مشهد مطرح کرده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا