گوناگون

مخالفت مردم عراق با هر گونه دخالت آمريکا

مردم عراق برغم نابسامانی امنیتی در این کشور و نگرانی شدید از حوادث مناطق شمال بغداد با هر گونه دخالت آمریکا برای حل بحران مخالفت می کنند.

اهالی بغداد پایتخت عراق ، از درگیریهای مناطق شمالی این شهر و ناامنی های آن بسیار نگرانند . این در حالی است که اکثریت مردم پایتخت با دخالت آمریکا برای حل بحران عراق مخالفند.

نبیهه وطاس خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: مردم عراق شاهد حوادث خونینی در مناطق شمالی این کشور هستند و از این وضع بسیار نگرانند و از خود سوال می کنند چگونه این حوادث در حال اتفاق افتادن است.

یکی از شهروندان عراقی در مصاحبه با خبرنگار بی بی سی عربی گفت: « مسائلی بر امنیت بغداد تاثیر گذاشته است که باعث شده مردم از آمدن به خیابانها بترسند و از انفجارهای این شهر به ویژه انفجار دو روز پیش بهراسند و اشغال شهر موصل و رسانه هایی که همواره به آن دامن می زدند تا از تروریستها حمایت کنند نیز مزید بر علت است ».

یکی دیگر از شهروندان عراقی نیز گفت: « ورود این نیروهای تروریستی موسوم به داعش به عراق که تعداد کمی هستند و معادل جمعیتهای استان نینوا و نیروهای امنیتی نیستند بر روحیه مردم تاثیر منفی گذاشته است».

خبرنگار بی بی سی در ادامه گفت: با وجود درگیریهای شدیدی در مناطق شمالی عراق و احتمالات موجود در زمینه گسترش دامنه درگیریها به سمت پایتخت عراق اهالی بغداد نگرانی خود را از حوادث کشورشان و همه مسائل منطقه ای ابراز داشته اند.

یکی از اهالی بغداد گفت:« این مسائل بر مردم بی دفاع عراق بسیار تاثیر گذاشته است. من به عنوان شهروند عراقی تصمیم گرفته ام سلاح حمل کنم و برای دفاع از وطنم با تروریستها مبارزه کنم».

نبیهه وطاس در ادامه گزارش خود به این شبکه گفت: از سوی دیگر تعداد زیادی از مردم عراق با هرگونه دخالت آمریکا در حوادث شمال عراق مخالفند اما برخی دیگر معتقدند کمک های آمریکایی می تواند کشور را از بحرانی که عواقب ناگواری داشته باشد نجات دهد.

یکی از شهروندان عراقی گفت: « وقتی کمکهای آمریکایی عرضه شود این بدان معنی است که دولت و ارتش عراق شکست خورده اند. ما باید همه یکپارچه شویم و سیاستمداران با هم متحد شوند که در این صورت می توانیم با تروریستها مبارزه کنیم».

یکی دیگر از اهالی بغداد نیز گفت: « این مسئله ( کمکهای آمریکایی ) هم امکان دارد اتفاق بیفتد هم اتفاق نیفتد! اگر بغداد سقوط کرد شاید از کمکهای آمریکایی استفاده کنیم! و اگر پایتخت سقوط نکرد که نیازی به کمکهای آمریکایی نداریم».

خبرنگار در پایان افزود: بحرانی که عراق شاهد آن است آزمایش بزرگی است که مردم و دولت عراق را می آزماید و مسئولیت حل این بحران به عهده همه ملت عراق است .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا