گوناگون

مدارس آذربایجان شرقی برای ساخت و تعمیر نیازمند اعتبارات ویژه است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پاشایی چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نوسازی مدارس استان اظهار داشت: اعتبارات قطره چکانی جوابگوی طرح های انبوه و بزرگ در زمینه ساخت مدارس نبوده و باید برای تجهیز و مقاوم سازی مدارس شاهد تخصیص اعتبارات مناسب باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون بخشی از مدارس استان باید تخریب شده و بازسازی شوند چرا که وجود این مدارس نیمه مستحکم خطر بزرگی برای دانش آموزان بوده و باید برای استحکام بخشی به این مدارس هرچه سریع تر وارد عمل شد.

پاشایی با اشاره به ضرورت حمایت ویژه دولت از بخش آموزش و پرورش گفت: این استان برای پایان دادن به پروژه های خود نیازمند تخصیص اعتبار ویژه ای از سوی دولت است.

وی سهم آذربایجان شرقی از تملک دارایی را بسیار کم دانست و گفت: میانگین کشور در تملک دارایی 14 درصد بوده در حالی که سهم استان هفت درصد است که این میزان زیان غیرقابل جبرانی به این بخش زده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به سهم خیران مدرسه ساز در ساخت مدارس این استان گفت: مبلغ نزدیک به 500 میلیارد ریال در جشنواره خیران مدرسه ساز برای ساخت و مقاوم سازی مدارس استان درنظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: این استان همواره از استان های برتر در زمینه  تجهیز و نوسازی مدارس بوده و عملکرد این سازمان در جریان زلزله ارسباران به خوبی گواهی بر این مدعا است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا