گوناگون

مدارس امین در تمام مقاطع تحصیلی بسط و گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای مدارس امین استان گفت: انگیزه طرح مدارس امین برای ساماندهی کل وزارتخانه آموزش و پرورش بود و هدف ایجاد یک مدرسه خاص و محدود نبوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: مدارس امین نباید در نواحی خاصی محدود شود و این طرح در تمام مدارس آموزش و پرورش اعم از ابتدایی و دبیرستان وجود داشته باشد و باید ثبت نام در مدارس امین سهل و فراگیر باشد به گونه ای که هر کسی بتواند در این مدارس درس بخواند.

آیت الله ایمانی: مدارس امین باید با همکاری حوزه و در تمام زمینه ها رشد پیدا کنند.

وی بیان کرد: کار مدارس امین نباید در یک مقطع خاص متوقف شود و تا جای ممکن باید پیشرفت و گستردگی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار ادامه داد: مدارس شبانه روزی فرصت بسیار خوبی برای کارهای مذهبی و فرهنگی است و روحانیت باید از این فرصت استفاده کند.

آیت الله ایمانی عنوان کرد: باید در کل بدنه آموزش و پرورش یک روحانی در خدمت تربیت فکری و معنوی و فرهنگی دانش آموزان باشد.

وی افزود: روحانیت باید در همه مراحل به عنوان بازو و کمک کار آموزش و پرورش حضور داشته باشد که بتوانیم مشکلات و معضلات سر راه جوانان و نوجوانان را برطرف کنیم.

آیت الله ایمانی تاکیدکرد: مدارس امین در واقعه بدنه جامعه است و لذا باید در تمام مقاطع تحصیلی بسط و گسترش پیدا کند.

IMG 0041(1)

امام جمعه شیراز افزود: متاسفانه در تعداد محدود و انگشت شماری از مدارس امنیت معنوی، فکری و فرهنگی برای محجبه ها و مذهبی ها وجود ندارد و باید همه مدارس آنچنان باشد که مراسم های دینی و مذهبی با آسودگی و بدون هیچگونه دغدغه  و زخم زبان و با حضور روحانی برگزار شوند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه نباید به مدیریت فردی تکیه داشته باشد و باید برای آن یک سیستم تعریف شود و اینگونه نباشد که کارها وابسته یک فرد خاص باشد.

آیت الله ایمانی بیان کرد: روحانی باید در این مدارس روی افراد آسیب پذیر جامعه بیشتر کار کند تا بدنه جامعه همزمان با هم اصلاح شود و پیش برود.

وی اضافه کرد: حوزه باید در مدارس امین از روحانیون شاخص استفاده کند و باید در مدارس امین روحانی هایی گذاشته شوند که از یک حداقلهایی برخوردار باشند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام رصاف معاون روحانیت و حوزه های نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ، آذری مدیر کل آموزش و پرورش استان و حجه الاسلام رحیمی صادق گزارشی از وضعیت و عملکرد مدارس امین استان ارائه کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا