گوناگون

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه:توسل به امام زمان (عج) در شبهای قدر بسیار راهگشا است

حجت الاسلام ˈعبدالله کریمیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت شبهای قدر اظهار داشت: در این شبهای مبارک خداوند مقدرات یکسال آینده ما را معین فرموده و روزی هایمان تا شب های قدر رمضان سال آینده را تعیین می فرماید.

وی افزود: در برخی روایات آمده که ملائکه در شبهای پرفیض قدر، بر قلب امام زمان (عج) نازل شده که این نزول برابر با رحمت خاص الهی ‏بر مومنان شب زنده دار است و تا طلوع فجر ادامه دارد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه و با تاکید براینکه همه ما باید در شب قدر توبه نصوح کنیم، خاطرنشان کرد: این توبه شرایطی اعم از اظهار ندامت از گناه، عزم جدی برای عدم بازگشت به گناه و جبران گناه با انجام اعمال صالح دارد و بدین وسیله بهتر می توانیم به درگاه خداوند دعا کرده و امید به استجابت آن داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه حقیقت دعا چیزی جز عبادت و بندگی نیست، گفت: شب قدر شب عبادت است و بهترین مصداق عبادت، دعاست، چرا که اصولا دعا به منزله مغزعبادت است.

امام جماعت مسجد قبا در ادامه استغفار مداوم و تلاوت قرآن برای اعلام بندگی در برابر خداوند را از دیگر آداب شب قدر عنوان کرد و با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) که هر کسی شب قدر را احیا کند، گناهان او آمرزیده می شود، اگر چه به تعداد ستارگان آسمان باشد، خاطرنشان کرد: اگر این مهمانی و احیاداری در مسجد و به میزبانی خداوند متعال باشد امیدواری در استجابت دعا نیز بیشتر می شود.

حجت الاسلام کریمی در پایان، بر خواندن سوره های دخان، عنکبوت و قدر و همچنین دعای جوشن کبیر در این شب ها تاکید کرد.

7458/567

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا