گوناگون

مدیرعامل شرکت گاز :99 درصد سوخت صنایع استان مرکزی گاز است

81233091 5815653

ˈمحسن کهوندˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه مصرف گاز در استان مرکزی روزانه 17 میلیون متر مکعب است که 75 درصد آن در حوزه صنعت، و بقیه در بخش های خانگی، تجاری و جایگاه های سی ان جی صرف می شود.

وی اظهار کرد: حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند که اغلب این واحدها در قالب شهرکهای صنعتی ساماندهی شده و این شهرکها نیز به شبکه گاز متصل هستند.

کهوند توضیح داد: یکی از اقدامات مهم در حوزه گازرسانی با هدف مهار آلاینده های هوای اراک ، تامین سوخت گاز 22 کوره آجرپزی اراک است که تاکنون برای آن 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: این طرح هم اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و راه اندازی آن به 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اضافه کرد: راه اندازی شبکه گازرسانی به کوره های آجرپزی اراک از مصرف 26 میلیون لیتر مازوت در سال می کاهد و در کیفیت هوای اراک اثر مستقیم دارد.

کهوند گفت: تامین سوخت گاز نیروگاه حرارتی شازند از سال گذشته تاکنون به عنوان تنها نیروگاهی که بین 60 واحد نیروگاهی کشور بیشترین سهم گاز مصرفی را داشته یکی دیگر از اقدامات شرکت گاز در راستای سالم سازی کیفیت هوا است.

هم اینک 455 هزار مشترک گاز طبیعی در استان مرکزی وجود دارد.ک/3

560/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا