گوناگون

مدیرکل انتقال خون خوزستان: روزه داری مانعی برای اهدا خون نیست

81227717 5806476

دکترˈعبدالحسین قاسم زادهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این ارتباط روزه داران بین سنین 17 تا 65 سال می توانند بدون هیچ نگرانی با مراجعه به پایگاههای انتقال خون، یک واحد خونی اهدا کنند تا به مصرف نیازمندان و بیماران برسد.

وی با بیان اینکه هر مرد سالم می تواند در سال چهار بار و هر زن سه بار خون اهدا کند گفت: اهدا خون برای خانم ها و آقایان درماه مبارک رمضان هیچ منعی ندارد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به روند کاهش اهدا خون در ماه مبارک رمضان در استان گفت: هر روزه دار از اول سحری تا ظهر و بعداز افطار می تواند بدن هیچ مشکلی خون اهدا کند.

دکتر قاسم زاده افزود: در ماه مبارک رمضان تغییراتی در ساعات کاری پایگاه های انتقال خون ایجاد شده است به این ترتیب که ساعت کاری پایگاه های انتقال خون سراسر استان صبح ها از سال 8 تا 12.30 و عصرها از ساعت 19تا 23 آماده پذیرش اهداکنندگان خون می باشد.

وی با اینکه مراکز درمانی به خون تازه و فراورده های خونی به صورت منظم و مستمر نیاز دارند گفت: با توجه اینکه فرصت نگهداری واحد خونی یک ماه و برخی فراورده های خونی همچون پلاکت پنج روز می باشد نیاز است که روند اهدا خون به صورت منظم صورت گیرد تا تامین این ماده حیاتی با مشکل رو به رو نشود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان به برنامه این اداره کل در سه شب احیای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان پایگاه سیار انتقال خون در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) در طول شب احیا فعال خواهد بود ضمن آنکه همه پایگاه های انتقال خون استان از شب احیا تا صبح آماده دریافت خون اهدایی هموطنان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه به همه گروه های خونی نیاز داریم از عموم مردم خواست اهدا خون را تنها در شب های احیای ماه مبارک رمضان موکول نکنند چون نیاز به خون همه روزه می باشد و معمولاˈ تراکم اهدا خون در سه شب احیای ماه مبارک رمضان همواره با مشکلاتی همراه است.

خوزستانی ها پارسال حدود 113هزار واحد خونی به صورت داوطلبانه اهدا کردند.

طبق برنامه ریزی اداره کل انتقال خون استان خوزستان، امسال قرار است با کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی میزان خون اهدایی در استان شش درصد افزایش یابد.

بر اساس آمارها 96 درصد اهدا کنندگان خون در استان خوزستان مرد و تنها چهار درصد زن هستند.

646/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا