گوناگون

مدیرکل بنیاد شهید قزوین: فتح خرمشهر نقطه عطف پیروزیهای رزمندگان بود

81172856 5710900

ˈنادر نصیریˈ روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی رزمندگان غرور آفرین عملیات بیت المقدس همزمان در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر که در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین برگزار شد، افزود: جنگ ما نبردی از جنس جنگ های عادی دنیا نبود بلکه دفاعی مقدس، با تکیه بر اراده های پولادین، اعتقاداتی راسخ و ایمانهای قوی توسط مردانی راستین بود.

وی اظهارداشت: نبرد خرمشهر نبرد حق در مقابل باطل، راستی در برابر نادرستی، ایمان در برابر کفر و شرک و سلاح ایمان در برابر ساز و برگ پیشرفته جنگی و خون در برابر شمشیر بود.

نصیری اضافه کرد: فتح خرمشهر بار دیگر به همه دنیا نشان داد که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و مردمی که حسین و علی (ع) و اهل بیت را دارد نیازی به کمک های دنیا ندارد.

نصیری افزود: پیروزی بزرگ ملت ایران در عملیات آزاد سازی خرمشهر با هیچ رویداد تاریخی دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و این روز بزرگ به عنوان برگ زرین دفاع مقدس در تاریخ و تارک کشور می درخشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس اظهار داشت: رزمندگان استان قزوین در جریان آزاد سازی خرمشهر نقش ارزشمندی داشتند و وجود 200 شهید و جانباز خود گواه این حضور حماسی است.

این مسوول ادامه داد: سالروز فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است که رشادت ها و فداکاری های شهدا و رزمندگان اسلام برای نسل جوان جامعه که در آن دوران حضور نداشتند، بازگو شود.

نصیری با بیان اینکه تاسی به قرآن و سیره اهل بیت(ع) و فرمان پذیری محض از امام راحل از جمله اصولی بود که پیروزی در جنگ تحمیلی را رقم زد، مطرح کرد: اگر جوانان این مرزو بوم به درستی با سیره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، به یقین راه و روش آن ها را در زندگی بکار گرفته و این خود بهترین راه صیانت از اسلام و قرآن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: عملیات آزاد سازی خرمشهر نشان دهنده همدلی رزمندگان و همکاری نزدیک سپاه و ارتش بود.

وی اظهارداشت: عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 1361 موجب پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی و نظامی جنگ تحمیلی هشت ساله و تحولات آینده خاورمیانه شد و جغرافیای سیاسی منطقه را بر هم زد.

نصیری در پایان با اشاره به این جمله ماندگار حضرت امام (ره) که فرمودند ˈخرمشهر را خدا آزاد کردˈ پیروزی ملت ایران را یکی از مصادیق امدادهای غیبی الهی در دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: از آنجا که انقلاب اسلامی ماهیت دینی و خدایی داشت و سربازان و رزمندگان کشورمان نیز برای دفاع از آب و خاک و ناموسشان می جنگیدند، خداوند متعال نیز به وعده خود در نصرت مومنان عمل کرد.

استان قزوین دارای دو هزار و 909 شهید می باشد.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا