گوناگون

مدیریت جنگل‌داری باید با ایده و تفکر جدید همراه باشد

استاندار مازندران گفت: مدیریت جنگل‌داری باید با ایده و تفکر جدید همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار در همایش ملی مدیریت جنگل‌های شمال کشور که در دانشگاه علوم‌کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد گفت: مازندران به دلیل دارابودن موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی و بخش‌های علمی و پژوهشی که دارد نگاه خاصی از کشور به این منطقه است که باید با برگزاری این چنین همایش‌هایی تصمیماتی را اتخاذ کنیم که برای استان راهگشا باشد.

وی ادامه داد: 40 درصد عرصه‌های جنگلی در مازندران تشکیل شده است.

استاندار مازندران اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت دریا بدتر از شرایط حفاظت و مدیریت جنگل‌ها است که باید با یک نگاه عادلانه در صدد رفع مشکلات گام برداریم.

فلاح تصریح‌کرد: 100 سال از جنگل به انواع مختلف سنتی، مدرن و صنعتی بهره‌برداری شده و اکنون با شرایط و پیشرفت‌های علمی که وجود دارد، نگاه‌ها باید به منابع‌طبیعی به خصوص جنگل‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطرح‌کردن دولت در بحث پایش طرح جنگل‌داری، فرصت خوبی است که مصوبه علمی و پژوهشی را اجرایی کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیریت جنگل‌داری باید با ایده و تفکر جدید همراه باشد گفت: امروزه هر فعالیتی باید پیوست محیط‌زیست داشته باشد.

فلاح گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر نسبت به حمایت تعاونی‌های جنگل‌داری و مشکلات آنان بی‌توجهی شده و باید در رفع مشکلات این افراد تلاش‌های جدی صورت گیرد.

استاندار مازندران گفت: نباید نسبت به مشکلات و دغدغه‌های این جنگل‌نشینان بی‌تفاوت باشیم و حداقل امکانات به این افراد ارایه شود.

فلاح یادآور شد: بیشترین سطح جنگل‌ها در شمال کشور است و باید موقعیتی فراهم کنیم تا مدیریت پایدار و بادوام برای آیندگان داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا