گوناگون

مدیر عامل شرکت گاز : مصرف گاز در استان مرکزی 16 درصد کاهش یافت

81211814 5779224

ˈ محسن کهوند ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاهش به دلیل تغییر شرایط جوی استان، کاهش مصرف در بخش صنعت و صرفه جویی توسط بخش خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سه ماه نخست امسال در این استان مصرف شد ه، گفت: از این میزان 16 درصد در بخش خانگی، دو درصد در بخش تجاری، 47 درصد در بخش صنعتی و 35 درصد درنیروگاه مصرف شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار 843 مشترک جدید در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی جذب این شرکت شده و 9 روستا شامل قزلچه، فسنگان، نوبهار وکریان از توابع شهرستان تفرش،عراقیه، گونه ،کاظم آباد ازتوابع شهرستان فراهان و روستاهای طرلان و مزوش از توابع کمیجان و دلیجان گازرسانی شده اند.

کهوند طول شبکه گذاری برای گازرسانی به این روستاها را 123 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: هم اکنون 768 روستا در استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که 91 درصد جمعیت روستایی در آنها سکونت دارند.

وی گفت: 313 هزار خانوار شهری و 96 هزار و 294 خانوار روستایی تحت پوشش شبکه گاز طبیعی استان مرکزی قرار دارند که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری 95 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال 28 واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند افزود: با جذب این واحدها هم اکنون بیش از سه هزار و 32 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.

کهوند یاد آور شد: از ابتدای سالجاری تا کنون 122 کیلومتر به شبکه های گازرسانی این استان افزوده شده که با آن میزان شبکه گذاری از ابتدا تا کنون به بیش از هشت هزار و 425 کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت یک هزار و 864 انشعاب گاز جدید در سطح استان مرکزی نصب شده که تعداد آنها در سطح این استان به 256 هزار و 60 انشعاب رسیده است.

هم اکنون بیش از 464 هزار مشترک در استان مرکزی از گاز طبیعی استفاده می کنند.ک/3

716/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا