گوناگون

مدیر کل تعاون روستایی کرمان: 25 درصد اشتغال در بخش کشاورزی است

81167085 5700947

به گزارش ایرنا، داوود بیگلری روز شنبه در آیین معرفی مدیر تعاون روستایی رفسنجان افزود: نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، می طلبد مدیریت جهادی را در بخش کشاورزی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت به کمک و مشارکت مردم به اهداف خود می رسد، تصریح کرد: یکی از راه های کمک به دولت حضور مردم در قالب تعاونی هاست که هم اکنون مسیر برای فعالیت تعاونی ها هموار است.

بیگلری با تاکید بر نقش تعاونی ها در عرصه اقتصاد کشور گفت: باید به سمتی پیش برویم تا پویایی اقتصاد کشور از طریق این تعاونی ها فراهم شود.

وی تعاونی ها را یکی از سرمایه های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی متخصص در بخش کشاورزی استان کرمان کم و لازم است در این زمینه حرکت جدی تری داشته باشیم.

مدیرکل تعاونی روستایی استان کرمان گفت: رفسنجان از دیر باز در بحث تعاون روستایی پیشتاز است و می توان به تعاونی مرغداران رفسنجان اشاره کرد که به عنوان تامین کننده نیاز استان یزد عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق تعاون روستایی ایرانیان در رفسنجان نیز از ظرفیت های بالای شهرستان رفسنجان در بخش تعاونی هاست.

فرماندار رفسنجان نیز در این آیین گفت: تعاونی ها یکی از بهترین مکان ها برای مشارکت همگانی در اقتصاد هستند و به دلیل ظرفیت قانونی و اجتماعی که دارند، می توانند در توسعه پایدار و اشتغالزایی موثر واقع شوند.

حمید ملانوری افزود: کار این تعاونی ها تولید، توزیع و خدمات است و بیشتر در حوزه صنایع غذایی، دستی و کشاورزی و خدمات فعالیت می کنند و تعاونی ها نقش مهمی در کارآفرینی عهده دارند.

وی با انتقاد از اینکه کشور آنگونه که باید از شایستگی تعاونی ها در فعالیت اقتصادی بهره نبرده است تصریح کرد: سال های زیادی در این مورد صحبت شده اما مشکلی در این حوزه حل نشده و روح تعاون آنگونه که باید به دلیل مشکلات اقتصادی پا نگرفته است.

فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تعاونی ها می توانند در تولید و اشتغال فرهنگسازی کنند و از این فرصت با بکار گیری نیروهای بیکار منطقه را به رشد اقتصادی برسانند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین تعاونی ها در کشور تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان است، تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نیاز داریم که سرمایه گذاری در

تولیدی ها می تواند منشاء خیر و اشتغالزایی و کمک به اقتصاد و رفع نیازهای جامعه شود.

ملانوری بیان کرد: اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان 43 تعاونی را زیر پوشش دارد و باید از این ظرفیت با یک مدیریت صحیح در راستای برداشتن گامی بزرگ در اعتلای اقتصاد کشور استفاده کرد.

در این آیین با حضور مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان حسین رجبی به عنوان مدیر جدید اداره تعاون روستایی رفسنجان معرفی شد.ک/2

8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا