گوناگون

مدیر کل سابق محیط زیست اصفهان: تشکیلات سازمان به 748 پست ارتقاء یافت

81145824 5663628

به گزارش ایرنا، کیومرت کلانتری عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: امروز هیچ شهرستانی در استان بدون اداره محیط زیست نیست و همه مناطق دارای تشکیلات سازمانی هستند.

وی با بیان اینکه بهترین تشکل های زیست محیطی کشور در اصفهان وجود دارد، گفت: این تشکل ها بزرگترین سرمایه محیط زیست استان و کشور است.

کلانتری با اشاره به طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان گفت: این طرح در مدت 50 روز تصویب شد.

وی با بیان اینکه امروز آلودگی هوای اصفهان برنامه محور است و تکلیف همه دستگاهها مشخص شده، تصریح کرد: در این طرح 38 اقدام اساسی در هشت محور تعریف شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه آلودگی هوا و کمبود یا نبود آب دو چالش اصلی استان است، افزود: برای هوا برنامه داریم و برای آب هم برنامه ای بالاتر در شورای عالی آب مشکلات آب را رصد می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین صنایع بزرگ کشور در اصفهان است گفت: اصفهان با 10 هزار واحد صنعتی قطب اول صنعت کشور است.

وی با بیان اینکه دو سوم این واحد های صنعتی در شش درصد مساحت اصفهان هستند، گفت: این به دلیل این است که طرح آمایش سرزمین نداشتیم.

کلانتری گفت: سه هزار و 171 واحد صنعتی آلاینده درسطح کشور وجود دارد که 948 واحد در استان اصفهان مستقر است.

وی افزود: 900 هزار خودرو و 500 هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد می کنند.

وی با بیان اینکه سوختی که در اصفهان توزیع می شود مناسب این شهر نیست، تصریح کرد: اصفهان در 270 درجه در محاصره ارتفاعات است.

کلانتری گفت: دو میلیون هکتار از مناطق طبیعی استان در اختیار محیط زیست است که در طرح آمایش سرزمین این میزان به دومیلیون و پانصد هزار هکتار می رسد.

کلانتری اظهار کرد: اصفهان پاک ترین شهر از نظر مدیریت پسماند شهری است.

مدیرکل جدید حفاظت از محیط زیست استان اصفهان نیز به ارتقای شاخص های زیست محیطی درجامعه اشاره کرد و گفت: چالش های زیادی در محیط زیست استان اصفهان وجود دارد.

ˈحمید ظهرابیˈ اظهار کرد: این چالش ها را می شناسم و در این زمینه راهکارهایی دارم.

وی با بیان اینکه در رفع این چالش ها و معضلات اقدامات و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد، گفت: وجود 60 درصدی صنایع و 70 درصد از جمعیت استان در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان به معنی فشار به محیط زیست این استان است.

مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه توسعه استان نیاز به توازان دارد اظهار کرد: شهراصفهان 260 روز از سال را خوب تنفس نمی کند.

وی افزود: اصفهان هر سال با شروع سرما با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه می شود و بیشترین بار رسیدگی به این مشکلات به عهده محیط زیست است.

ظهرابی گفت: رسیدگی به مشکلات زیست محیطی به عنوان نخستین اولویت مسوولان استان است.

استان اصفهان با مساحت 107045 کیلومتر مربع بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 27 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 38 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در بخش مرکزی ایران قرار دارد.

آب و هوای استان از نوع بیابانی است و وجود رشته کوههای زاگرس در قسمت غرب آن مانع نفوذ رطوبت به نواحی مرکزی و شرق استان می شود، از طرفی وجود نواحی پست و کویری شرق استان هوای بخش وسیعی از آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مناطق شکار ممنوع عباس آباد و کهیاز، منطقه حفاظت شده کرکس و دالانکوه، پارک ملی کلاه قاضی و مناطق شکار ممنوع حنا، قمصر، چشمه ناز ونک، کوه بزرگی، ستبله و کلاته و پناهگاه حیات وحش قمیشلو از جمله مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست استان اصفهان است.

گ/ 8114/607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا