گوناگون

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی: آمار فوتی های تصادفی در بیمارستان های استان بالاست

81180691 5724689

بهرام صمدی راد عصر روز چهارشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان افزود: پارسال ۶۴ نفر از متوفیان تصادفی مرد و ۵۲ نفر زن بودند و ۱۲۲ نفر در تصادفات درون شهری و ۱۹۱ نفر در سوانح برون شهری و روستایی در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

وی گفت: ۶۴ درصد افراد در اثر ضربه به سر و ۱۷ درصد بر اثر خونریزی و شکستگی جان خود را از دست داده اند که اغلب به دلیل استفاده نکردن از کمربند ایمنی، نبود کیسه های محافظ (ایربک) در خودروها و عبور عابران پیاده از محل های نامناسب بوده است.

صمدی راد اظهارکرد: عمده تصادفات برخلاف تصور در زمان روز منجر به فوت شده و افراد بالای ۶۰ سال بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: ۴۱ درصد فوتی های تصادفی رانندگان، ۳۰ درصد عابران پیاده و ۲۹ درصد سرنشینان خودروها بوده و در تصادفات برون شهری پس از تبریز جاده های مرند، بناب و میانه بیشترین آمار تصادفی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ارایه خدمات درمانی به حوادث رانندگی در تبریز باید تمرکز زدایی شود، افزود: تمام بیمارستان ها در شرق تبریز قرار دارد که بار ترافیکی سنگین موجب تاخیر در عملیات امداد رسانی می شود.

۶۱۲۰/۵۸۷

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا