گوناگون

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله آدینه وند برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه کوهدشت عصر شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت اله آدینه وند با بیان اینکه امام حسین(ع) چگونه زیستن و چگونه مردن را به بشریت آموخت، گفت: اباعبدالله کسی است که با رفتار و شهادتش اسلام را نجات داد و نگذاشت چهره نفاق در اسلام نهادینه شود.

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: حتی گاندی نیز اعلام می کند درس آزادگی و شرف و انسانیت را از حسین ابن علی(ع) آموخته است.

چهلم آیت الله آدینه وند

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه اگر امام حسین(ع) نبود امروز از دین و اسلام خبری نبود، یادآور شد: او رسالت رهبری و امامت خود را به ظریف ترین شکل ممکن به بشریت نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخلاق و منش و کردار آیت الله آدینه وند، ایشان را شخصیت علمی و دینی بسیار ارزنده برای کشور توصیف کرد و گفت: بسیاری از بزرگان کشور از جمله رئیس جمهور به شاگردی ایشان افتخار می کنند و این مرد بزرگ افتخاری برای لرستان و کوهدشت است که باید قدر وی به خوبی دانسته شود.

چهلم آیت الله آدینه وند

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه آیت اله آدینه وند به زینت دانش آراسته بود، اظهار داشت: دانش نور جان آدمی است و انسان باید به زیور دانش آراسته شود چرا که دانش هم تجربه و هم عقل را بارور می کند و جان جامعه را روشن می کند.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه جسم علما از بین می رود اما آثارشان باقی می ماند، افزود: آیت الله آدینه وند در شش جلد کتابش به نام “کلمه الله” کلمه به کلمه قرآن کریم را تجزیه و تفسیر کرد و یک اثر بسیار ارزشمند بوده که از وی به جای مانده است.

چهلم آیت الله آدینه وند

وی اظهار داشت: بسیاری از مراجع آیت الله آدینه وند را تمجید کرده اند چرا که ایشان یک عالم قرآنی و یک دانشمند برجسته بود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه هیچ سمی کشنده تر از سم جهالت و خرافه نیست، گفت: امام حسین(ع) خون خود را هدیه کرد تا بشریت را از جهل و گمراهی نجات دهد.

امام جمعه کوهدشت همچنین آمریکا را ابرقدرتی جهانخوار عنوان کرد که دوست دارد تمام دنیا عقب افتاده و جاهل باشند و گفت: ما امروز توانسته ایم پنجه در پنجه ابرقدرت ها بیفکنیم و موفق هم بوده ایم اما برای موفقیت بیشتر باید به سلاح دانش مجهز شویم.

وی یادآور شد: قدر روحانیون و فضلا را بدانیم که در زمان غیبت کبرای حضرت ولیعصر(عج) مردم را هم از شر جهل نجات دادند و هم درمقابل ستمگران قدعلم کردند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا