گوناگون

عزاداری روز عاشورای امسال رنگ و بوی استکبار ستیزی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی سیزده آبان که در محل فرمانداری گنبد برگزار شد، گفت: تقارن 13 آبان با روز عاشورا را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: با توجه به اوضاع و احوال اطراف کشور ما به خصوص سوریه و قصد دشمنان برای از بین بردن ارزش های اصلی اسلام و انقلاب ضمن تجمع هیئت ها در امامزاده ها و مراسم عزاداری، دانش آموزان و دانشجویان با یبا موضوع 13 آبان در مراسم عزاداری ها حضور می یابند.

حجت الاسلام محمد حسن سبحانی، امام جمعه گنبدکاووس نیز، گفت: هم مسئله عاشورا و هم مسئله 13 آبان برای نظام و کشور ما مهم است و امسال که با هم تقارن پیدا کرده است باید به مانند چراغی در تاریخ بماند و روشنگر نسلهای آینده باشد.

وی بیان کرد: ملت ایران به سخنان پیامبر (ص) عمل کردند و در سایه رهبری امام خمینی (ره) پیروز شدند ولی متاسفانه دیگر ملت های مسلمان چنین کاری نکردند و هنوز گرفتار هستند .

وی افزود: جوانانی که حادثه 13 آبان را ایجاد کردند چه دانش آموزان قبل از پیروزی انقلاب و چه دانش آموزان بعد از آن باید به نسل جوان ما معرفی شوند .

سبحانی اظهار کرد: مسئله 13 آبان در کنار عاشورا حتما برگزار شود و نباید کمرنگ شود منطقه وسیعی از امامزاده در نظر گرفته شود و عده زیادی از دانشجویان و دانش اموزان هم پرچم امام حسین (ع) و هم نوشته هایی از 13 آبان را در دست داشته باشند و در کنار مراسم عزاداری پرچم آمریکا سوزانده شود.

محمد قاسم پور مسئول برنامه های 13 آبان در سپاه نیز گفت: 13 آبان یک صحنه عظیم در انقلاب اسلامی است و ارزش و اهمیت آن با تقارن امسال در روز عاشورا دو چندان شده است.

وی بیان کرد: طی هماهنگی هایی که با هیئت های مذهبی انجام گرفته در کنار عزاداری شعار هم سر داده می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار سپاه سایر دستگاه های اداری نیز فضاسازی شهر را با موضوع 13 آبان انجام دهند و قرار است بین نماز ظهر عاشور سخنران مانند امام جمعه محترم یا فرماندار به مدت 15 دقیقه به مناسبت روز 13 آبان سخنرانی کنند.

حجت الاسلام علی فتحی رئیس تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز گفت: هر ساله هماهنگی های لازم برای برنامه روز عاشورا صورت می گیرد ، امسال تانکر آب ایستگاه صلواتی آمبولانس و دیگر امکانات رفاهی برای عزاداران در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام نصرت الله جعفری رئیس اداره اوقاف گفت: امسال پارکینگ امامزاده آماده است تا وسایل نقلیه در آن جا پارک شوند همچنین قرار است با دست فروشان که هر ساله در این مسیر قرار دارند برخورد جدی شود .

وی افزود: در روز 12 محرم پنج شنبه هفته آینده نیز تجمع بزرگ رهروان زینبی با توجه به شرایط موجود در کشور همسایه سوریه راس ساعت 3 بعد از ظهر در امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا