گوناگون

مراقب هویت دینی‎مان باشیم

یک کارشناس امور مذهبی گفت: متاسفانه دشمن با تبلیغات گسترده و ابزارهای نوین سعی در نابودی فرهنگ و هویت دینی ما دارد.

حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: هویت دینی در کنار هویت ایرانی به تکامل می‎رسد و باید در راستای یک خط که وحدت کشور است گام بردارد، که این وحدت در همه حوزه‎های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی باید جاری و ساری باشد، خصوصاً در حفظ هویت دینی که از اهمیت مهمی برخوردار است.

مدرس حوزه علمیه زنجان با تاکید بر حفظ هویت دینی و بومی در اجرای برنامه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌ها، اظهارکرد: “هویت” به مجموعه‌ عواملی که شخصیت کسی را به اثبات برساند، گفته می‌شود؛ یعنی عواملی که موجب شناساندن شخصیت انسان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هویت دینی، مجموعه‌ای از اعتقادات و باورها و هم‌چنین اعمال و سنت‌های مذهبی و دینی است که در حیات فردی و اجتماعی انسان بروز می‌کند، خاطرنشان‌کرد: حفظ هویت دینی با رعایت ارزش‌ها و معیارهای دینی، و اجرای دستورات الهی، و ترویج شعائر و ارزش‌های دینی فراهم می‌شود؛ و حفظ هویت ملی نیز با برپا داشتن آداب و رسوم اجتماعی و قومی ممکن است. اما برای این که حفظ هویت‌ها ممکن باشد، باید همیشه پویا بود، و با توجه به زمان و مکان ارزش‌ها را به درستی با واقعیات منطبق کرد، تا به نتیجه‌ای که دین یا فرهنگ ملی به دنبال آن است، برسیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا