گوناگون

مربیان و علماء ترویج‌دهنده‌ی گفتمان دینی در جامعه

نماینده‌ی ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر ضرورت ترویج گفتمان دینی در جامعه گفت: گسترش گفتمان دینی مانند دیوار دفاعی از رواج تفکرات انحرافی در جامعه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز( چهارشنبه 10اردیبهشت‌ماه)، در همایش فعالان عقیدتی سیاسی، با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) و شماری از مربیان عقیدتی سیاسی در کانون فرهنگی جوانان بسیج کرج، گفت: روحانیون در زمان غیبت امام زمان(ع) نقش مهمی برعهده دارند، وظیفه‌ی آنان در این دوران هم تراز وظیفه‌ی اولیاء و انبیاءالهی است.

وی افزود: روحانیون و علماء در دوران غیبت هم‌چون پیامبران سه وظیفه‌ی خطیر را برعهده دارند که بیان شریعت الهی نخستین این وظیفه‌هاست، چون بشر با عقل محدود خود نمی‌تواند بسیاری از معارف الهی را درک کند از این‌رو علماء رسالت دارند معارفی را که بشر از طریق عقل نمی‌تواند به آنها دست یابد در اختیار انسان‌ها قرار دهند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در سپاه گفت: دومین وظیفه‌ی علما در این دوران عملیاتی کردن دین الهی است که علماء برای تحقق این مهم باید به ابزار قدرتمند علم و دانش مجهز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پاسداری از دین و حکومت دینی را سومین وظیفه علماء دانست و گفت: پیامبران و اولیای الهی همواره با فداکاری و نثار خون خود از دین الهی پاسداری کرده‌اند و اکنون علمای زمان باید این رسالت خطیر را عهده‌دار شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه از ربوبیت تشریعی به عنوان ابراز مهم این پاسداری برشمرد و افزود: ربوبیت تشریعی که از دو رکن رهبری و قانون تشکیل شده است، پایه و اساس پاسداری و محافظت از دین الهی بشمار می‌رود و هرگاه این دو رکن در کنار یکدیگر باشند سعادت بشری تضمین می‌شود.

وی در ادامه از ضرر رواج جریان‌های فکری بدلی در جامعه سخن به میان آورد و افزود: امروز بخش عظیم از مردم دنیا تحت سلطه اومانیسم و ماده‌گرایی قرار گرفته‌اند و متأسفانه رواج این تفکرات زمینه‌ی انحطاط جوامع را فراهم کرده است.

این مقام مسئول گفتمان دینی را تنها راه حل جلوگیری از گسترش تفکرات انحرافی دانست و گفت: آشنایی مردم با تفکرات و گفتمان دینی، تفکرات انحرافی را کم‌رنگ می‌کند از این‌رو همه‌ی علماء و مربیان دینی باید تلاش کنند تا این گفتمان را در جامعه توسعه بدهند.

سعیدی از نقش شهید مطهری در جامعه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: شهید مطهری بعنوان شخصیتی برجسته در جهت توسعه و حفظ گفتمان دینی بسیار تلاش کرد و عاقبت در مسیر اعتلای دین و آگاهسازی جامعه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: مربیان باید از این شهید بزرگوار درس بگیرند و عملکرد ایشان را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دین‌شناسی، جریان‌شناسی، زمان‌شناسی و آسیب‌شناسی دینی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری بودکه مربیان باید تلاش کنند این ویژگی‌های برجسته را در خود ایجاد کنند.

براساس این گزارشف در پایان همایش از مربیان برجسته عقیدتی سیاسی تقدیر شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا