گوناگون

مردم نجف اشرف یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند

2313018 969به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم سازمان معارف اسلامی “الغری” در نجف اشرف مراسمی را برای بزرگداشت امام خمینی (ره) برگزار کرد.
 
خبرنگار شبکه العالم از نجف اشرف گزارش داد، در این مراسم که همزمان با بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، شخصیتهای دینی و فرهنگی و اجتماعی شرکت داشتند.
 
امام خمینی ( ره ) پیشگام بیداری اسلامی و از بزرگترین منادیان وحدت بین مسلمانان در زمان ما است.
 
امام ( ره ) مدتی از عمر خود را در شهر نجف اشرف سپری کرد و بعد از رحلت ایشان منزلشان در این شهر محل رفت و آمد علاقمندان ایشان شده است.
 
برای اظهار وفاداری به این شخصیت بزرگ و یادآوری فضائل ایشان، سامان “الغری” در نجف اشرف جشنواره ای بزرگ برگزار کرد.
 
“صالح الخلو” متفکر عراقی به خبرنگار ما گفت، بیشتر جوانان نجف اشرف صرف نظر از تعلقاتشان تحت تاثیر شخصیت امام خمینی (ره) بودند. واین تأثیرپذیری نه بخاطر مسائل عاطفی بلکه بخاطر اصول بوده است.
 
الخلو خاطرنشان کرد: این ارتباط با پیروزی انقلاب اسلامی به اوج رسید.
 
در این مراسم که صدها نفر از شخصیتهای دینی ، فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند؛ مرجعیت دینی نجف اشرف در خصوص تاثیر انقلاب اسلامی بر اسلام و انسانیت سخنرانی کرد، و حاضرین بر نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تاکید نمودند.
 
شیخ “علی نجفی” فرزند “شیخ بشیر نجفی” از مراجع عراق، در سخنانی در این مراسم گفت: امام خمینی قدس سره توانست راه انقلابیون را در مواجه با ظلم و راه کسانی را که بر اساس حق حرکت می کنند و در این راه تلاش می کنند و جان بر کف هستند، ترسیم نماید.
 
شیخ “قاسم الهاشمی” دبیر کل سازمان الغری برای نمایشگاههای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: انقلاب هایی که در برخی کشورهای عربی و نقاط جهان رخ داد، نتیجه روشن انقلاب امام خمینی قدس سره بود که ملتها را در تمام جهان به آزادی و عدم فرمانبری از ظالمان فراخواند.
 
“فاضل البدیری” خبرنگار العالم در پایان گزارش تأکید کرد، بزرگان نمی میرند، ممکن است بدنهایشان منتقل شود ولی نظرات و افکارشان باقی می ماند، و آزادگان و انقلابیون در این دنیا از آن بهره می برند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا