گوناگون

مرکز پیوند مغز استخوان برای درمان 40 نوع بیماری کاربرد دارد

رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انجام  عمل پیوند مغز استخوان در درمان بیش از 40 نوع بیماری موثر است و با توجه به کاربرد گسترده و فوق تخصصی بودن این پیوند، افتتاح این مرکز در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه که دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در غرب کشور است، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مهرداد پاینده گفت: با افتتاح این بخش بیمارستان امام رضا(ع) پس از استان های تهران، کرمان و ارومیه، ششمین مرکز درمانی است که پیوند مغز استخوان را در کشور انجام می دهد.

وی افزود: هم اکنون سه مرکز پیوند مغز و استخوان در تهران، دو مرکز در استان کرمان و یک مرکز پیوند در ارومیه وجود دارند که با شروع فعالیت این بخش در بیمارستان امام رضا(ع)، کرمانشاه، استان چهارم دارای این مرکز خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مساحت هزار متری این بخش، خاطر نشان کرد: در کل این بخش 12 تخت دارد و از لحاظ میزان تخت، رتبه چهارم را داریم و تاکنون 2 بیمار برای انجام این پیوند ثبت نام کرده اند و در صورت تقاضا و نیاز بیشتر مردم به این پیوند در حال حاضر مشکل خاصی برای ثبت نام و انجام عمل این بیماران نداریم.

پاینده در پایان با بیان عدم دغدغه مالی در این بخش، تصریح کرد: با توجه به هزینه یک میلیارد و 100 میلیون تومانی صرف شده در بخش تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی این مرکز، هم اکنون هیچ گونه دغدغه مالی نداریم و امیدواریم با آغاز کار این بخش در راستای ارائه خدمات برتر پزشکی به مردم استان، قدم های مهمی را برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا