Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

مریخ‌نورد کنجکاوی چگونه از خودش سلفی می گیرد + عکس

مریخ‌نورد کنجکاوی در تپه های شنی مریخ‌نورد در حالی در ۱۹ ژانویه از خودش گرفته است که مریخ نورد کنجکاوی Curiosity ناسا به نظر می رسد در کنار فعالیت های اکتشافی خود خیلی علاقه مند به تهیه عکس های سلفی است و به تازگی یک عکس سلفی دیگر از خودش ثبت کرده که این تصویر دیدنی ترکیبی از ۵۷ عکس است که مریخ‌نورد کنجکاوی در تپه نامیب سیاره مریخ از خود گرفته است.با میهن پست همراه شوید.

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا در مریخ در حالی سلفی اش منتشر شد که دانشمندان ناسا در مورد چگونگی تهیه سلفی های کنجکاوی ناسا در سیاره سرخ توضیحاتی داده اند که قابل تامل به نظر می رسد.

بنابراین با دیدن سلفی های کنجکاوی شاید برای هر ببینده ای این سوال پیش بیاید که چه کسی از این مریخ نورد عکس می گیرد در حالی که در سلفی های این ربات هیچ نشانی از بازوهای که نشان دهد که خودش عکس سلفی می گیرد، در هیچ کدام از سلفی هایش دیده نمی شود که در این میان دانشمندان ناسا توضیحی در این خصوص داده و گفته اند از آنجایی که سلفی های این کاوشگر فضایی تصویری ترکیبی است تنها بخشی از بازو قابل مشاهده است و بازویی که سلفی را تهیه می کند در تصویر حذف شده است.

این در حالی است که عکس سلفی که ناسا به تازگی منتشر کرده حداقل سومین تصویر سلفی است که کنجکاوی از زمان فرود روی مریخ در ششم آگوست ۲۰۱۲ به زمین ارسال کرده است.

مرخ‌نورد کنجکاوی در پانزدهم آگوست ۲۰۱۵ سلفی ترکیبی از ۹۲ عکس را پس از حفاری یک صخره با نام مستعار «باک اسکین» در منطقه ماریاس پاس به زمین ارسال کرده بود. در ژوئن ۲۰۱۴ نیز این مریخ‌نورد حضور یک سال کامل مریخی – معادل ۶۸۷ روز زمینی – خود را با گرفتن یک عکس سلفی در سیاره سرخ جشن گرفت.

جدیدترین سلفی کنجکاوی ناسا در حال عبور از تپه های شنی مریخ
جدیدترین سلفی کنجکاوی ناسا در حال عبور از تپه های شنی مریخ

مشاهده تصویر در ابعاد واقعی

منبع: businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا