Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

انتشار تصاویر HD ماه نشین Chang’e 3 از سطح ماه + عکس

انتشار تصاویر HD و رنگی ماه نشین Chang’e 3 از سطح ماه توسط سازمان فضایی کشور چین در حالی منتشر شده است که تا به حال تنها مرجع قدرتمند هوا فضای جهان یعنی ناسا نیز چنین عکس هایی را منتشر نکرده است،با این حال از زمان خبر فرود کاوشگر ماه‌نشین Chang’e 3 چین، در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ تاکنون هیچ تصویری از این ماموریت برای عموم مردم منتشر نشده بود.با میهن پست همراه شوید.


انتشار تصاویر HD و رنگی ماه نشین Chang’e 3 از سطح ماه  و کیفیت نخستین تصاویر منتشر شده از این ماموریت به حدی زیاد است که باعث شگفتی دانشمندان شده و تاکنون بیش از صدها تصویر که برخی از آنها جزء بهترین تصاویر ماه به شمار می‌آید توسط سازمان فضایی چین در پایگاه اینترنتی در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که بسیاری از دانشمندان معتقدند سازمان فضایی چین برای انتشار چنین تصاویری قانون حفظ اسرار دولتی خود را کنار گذاشته است.

در برخی از تصاویر دریافتی از ماه، حجم و نرمی خاک سطح ماه که مهم‌ترین چالش کاوشگران نیز هست، کاملا مشخص است. خاک ماه، مانند پودر بسیار نرم بوده و در عملکرد تجهیزات کاوشگر اختلال ایجاد می‌کند. با این حال کاوشگر چین به خوبی با این شرایط به کار خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است برنامه کاوشگرهای اکتشافی چین از سال ۲۰۰۷ میلادی با پرتاب Chang’e 1 آغاز تا چین سومین کشوری باشد که پس از روسیه و آمریکا، کاوشگر فضایی اش با موفقیت بر روی سطح ماه فرود و به این شاهکار دست یافته است.

مدارگرد Chang’e 3 که نام خود را از الهه ماه در اساطیر چینی گرفته است، در ادامه ماموریتهای Chang’e 1 و ۲ Chang’e که هر دو مدارگرد بودند به ماه فرستاده و هدف از ماموریت Chang’e 3 نشان دادن فناوری‌های کلیدی مورد نیاز برای فرود در ماه و اکتشاف مدارگرد است.

همچنین این ماموریت برای انجام تجزیه و تحلیل‌های زمین شناسی سطح ماه، به یک تلسکوپ و ابزارآلات مجهز شده که در این میان تصاویری با کیفیت HD از سطح ماه تهیه و به زمین ارسال کرده تا برای ماموریت بعدی چین، به نام Chang’e 4 برای اوایل ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده هم اطلاعات بیشتری به دست آید و هم این کشور در نظر دارد تا این کاوشگر -Chang’e 4- را به سمت دیگر و دورتر ماه فرود که اگر این ماموریت با موفقیت انجام شود، چین اولین کشوری خواهد بود که یک کاوشگر را در سمت دورتر ماه فرود می‌آورد.

 با هم در میهن پست تصاویر با کیفیت و اچ دی گرفته شده توسط ماه نشین از سطح ماه را تماشا می کنیم .

انتشار تصاویر HD ماه نشین Chang'e 3 از سطح ماه

منبع: planetary & techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا