گوناگون

مسئولان برگزاری نماز اول وقت را در دستور کار خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد صبح سه شنبه در درس اخلاق برای مدیران این شهرستان اظهار داشت: قرائت قرآن سبب افزایش ایمان در افراد و در ماه مبارک رمضان این تأثیر چند برابر می‌شود.

وی افزود: نشانه اسلام نماز است و فرد مؤمن و مسلمان باید نماز بخواند و اهل نماز باشد و از این راه خود را به سایر ادیان نشان دهد چراکه نماز ستون دین است.

امام‌جمعه اسدآباد بیان داشت: نباید مسئولین در جایگاهی قرار بگیرند که خواندن نماز اول وقت را فراموش کنند چراکه شهدا و حق‌داران نظام به‌واسطه این کار از ما نمی‌گذرند.

وی با اعلام اینکه ادارات می‌توانند چند دقیقه را به اقامه نماز جماعت اختصاص دهند، اذعان داشت: اغلب ادارات دارای نمازخانه هستند و به‌صورت روزانه نماز جماعت را به پا می‌دارند که این باعث افتخار است.

وی بابیان اینکه نماز و به‌خصوص نماز جماعت یک پشتوانه است، اذعان داشت: افرادی که نماز را به پا می‌دارند از مومنان حقیقی محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه اسدآباد ادامه داد: قرائت سوره توحید، کمتر حرف زدن، نشست و برخواست با علما، نماز شب خواندن و پرداخت ذکات پنج مقوله ای است که به سبب آن قلب انسان مؤمن نورانی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید افراد مؤمن زکات مال خود را پرداخت کنند، گفت: چشم بستن از حرام‌های خداوند سبحان از برترین عبادت‌ها است.

حسینی مجد بیان داشت: توجه ویژه مسئولان به اموال بیت‌المال و عدم صرف بیهوده آن، توجه به نحوه مصرف وسایل و اقلام و همچنین توجه به نحوه استفاده از وسایل دولتی وظیفه مدیران در دستگاه‌های اجرایی است.

وی ابراز داشت: چشم بستن بر روی مال شبهه ناک از پرفضیلت‌ترین عبادت‌ها است و مسئولین باید همیشه این نکته را فراموش نکنند که مال شبهه ناک باعث مشکلاتی در خانواده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا