گوناگون

مسئولین دانشگاه یاسوج با اولین معلمان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست دانشگاه یاسوج روز دوشنبه به همراه معاونین این دانشگاه با سید ابوالحسن حسینی و عطا طاهری بویراحمد از باسابقه ترین معلمین این استان دیدار و به مقام شامخ معلم ادای احترام کردند.

در این دیدارها که به صورت جداگانه انجام شد، این دو پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت استان به بیان خاطراتی از دوران معلمی خود در ایلات و عشایر استان پرداختند.

سید ابوالحسن حسینی با بیان خاطراتی از مرحوم بهمن‌بیگی گفت: در آن زمان من می‌توانستم کنار خان به مزیت‌های فراوانی برسم ولی شغل معلمی را ترجیح دادم و از انتخاب خودم بسیار خرسند و خوشحال هستم.

وی ادامه‌داد: خان با شغل معلمی من مخالفت‌های زیادی کرد و اذیت و آزارهای فراوانی را متحمل شدم، زیرا او معتقد بود بچه‌ها با سواد می‌شوند و برایشان دردسر بوجود می‌آید.

اولین معلم بویراحمد اظهار داشت: با این وجود شغل معلمی را انتخاب کردم و این جزء بهترین افتخارات زندگی من است.

حسینی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در این استان گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران خدمات خوبی به این شهر و سایر شهرهای دیگر استان شده‌است که به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی بر تقویت نهاد مدرسه، دانشگاه، معلم و استاد تاکید کرد و بیان داشت: همه وظیفه دارند از حیثیت و کرامت این استان حراست و برای پیشرفت آن تلاش کنند.

سرپرست دانشگاه یاسوج هم در این دیدارها، شخصیت‌های همانند طاهری بویراحمدی و حسینی را از چهره‌های ماندگار حوزه علم و فرهنگ دانست و گفت: خاک دست‌نخورده علم و دانش کهگیلویه و بویراحمد به واسطه معلمانی همچون این بزرگواران شخم زده‌شد.

شاپور رمضانی افزود: امروز ثمره رنج‌ها و سختی‌های این عزیزان در  میدان آموزش و پرورش، تربیت و تحویل نیروهای مستعد و توانمند در عرصه مدیریتی ملی و استان قابل مشاهده است.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری، افزود: شما معلمان عمرتان را صرف پرورش فرزندان استان و فرهنگ دیارتان کردید که به برکت همان تلاش‌ها امروز جامعه فرهیخته‌ ای داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا طاهری بویراحمدی متولد سال ۱۳۰۷ است و و دوران ابتدایی را در تل خسرو به پایان رسانید و پس از آن در تهران تحصیلات خود را ادامه داد.

وی اولین نویسنده این استان است که کتابهای زیادی را در خصوص فرهنگ این استان به چاپ رسانده است.

کتاب کوچ کوج یکی از مطرح ترین این کتب و حاصل نیم قرن زندگی او در ایلات و عشایر کهگیلویه و بویراحمد است.

سید ابوالحسن حسینی نیز متولد 1304 شمسی است و دوران ابتدایی را در تل خسرو به پایان رسانید و پس این سالها با حکم پرفسور حسابی به عنوان معلم کار خود را آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا