گوناگون

مسابقات بین‌المللی قرآن خنثی کننده شبهات وهابیت علیه تشیع است

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رحماندوست نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از دیپلماسی قرآنی به عنوان دیپلماسی رسمی یاد کرد و افزود: اگر کشوری بتواند نقطه تمرکز و توجه خود را زبان قرآن و رویدادهای قرآنی قرار دهد دیپلماسی در کنار گسترش ارتباطات بر مبنای ارزشهای قرآنی را در پی دارد.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بدون شک دیپلماسی قرآنی در کنار انواع دیپلماسی ورزشی، ادبی، و علمی خیر و برکت را برای کشورها در پی‌خواهد داشت، افزود: برگزاری مسابقات و کنگره‌های قرآنی سراسر خیر برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تبلیغات سوء عربستان مبنی بر اینکه شیعه دارای قرآن تحریف شده است، افزود: بنده به عینه در سفر حج مشاهده می‌کردم که با صراحت عنوان می‌شد قرآن ایرانی ها تحریف شده است.

وی ادامه داد بنابر این وقتی ندای قرآن در ایران اسلامی به صدا در می آید تمام جهان و به ویژه کشورهایی که علیه ما تبلیغ می‌کند به عینه مشاهده خواهند کرد که ایران مروج و تبلیغ کننده مفاهیم قرآنی است.

به گفته این نماینده مجلس مسابقات بین‌المللی قرآن شبهات سعودی و وهابیت را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور خاطر نشان کرد: نباید تنها به فکر افزایش بودجه‌های قرآنی باشیم بلکه باید تمامی نهادها و ارگانها از جمله دستگاه‌های اجرایی توجه به قرآن را در بین کارکنان و مجموعه کاری خود تبلیغ و ترویج کنند.

وی ادامه داد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای بسیاری از کارها هزینه‌های کلان صرف می‌کند اما در خصوص مبانی قرآنی می گویند بودجه نداریم. این مسائل برگرفته از ضعف ایمان است که مربوط به بودجه نیست.

وی به حفظ، تلاوت، و تفسیر قرآن کریم اشاره و بیان داشت: باید در زمینه گسترش مفاهیم قرآنی و تبیین داستانهای قرآن در بین جوانان و اقشار مختلف مردم اقدامات گسترده‌ خوبی صورت گیرد.

همچنین احمد توکلی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهان اسلام در حال حاضر در شرایط حساسی به سر می برد، گفت: عناصر تکفیری در جای جای جهان اسلام تلاش دارند بین مذاهب مختلف اسلامی تفرقه افکنی کنند. در چنین شرایطی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حرکت وحدت بخش در میان امت اسلامی به شمار می آید.

توکلی به ضرورت همبستگی به جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: از جمله دستاوردهای مهم این مسابقات خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و وحدت هر چه بیشتر مسلمین است.

نماینده تهران با اشاره به اینکه این قبیل مسابقات اشاعه فرهنگ قرآنی در میان امت اسلامی است، بیان داشت: این قبیل گردهمایی ها و محافل قرآنی مسلمانان را به حفظ و آشنایی مفاهیم وحیانی کلام الله بیش از پیش نزدیکتر می کند.

توکلی تأکید کرد: در شرایطی که تکفیری های فاسد‌العمل دست به جنایت علیه شیعیان می زنند برگزاری این قبیل مسابقات ضمن ایجاد اتحاد در جهان اسلام، توهمات تکفیری های امریکای علیه شیعیان را خنثی می‌کند.
همچنین

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا