گوناگون

مسابقات ورزشی ما را از مسلمانان سایر کشورها غافل نکند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین سبحانی، در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان گنبدکاووس، درباره شب قدر از دیدگاه قرآن گفت و افزود: شب های قدر را از دست ندهید زیرا این شب ها از هزار ماه بافضیلت تر است، اعمال این ماه مورد قبول خداوند واقع می شود.

وی برکات این ماه مبارک را تساوری غنی و فقیر دانست و گفت: خداوند خواسته تا همه در این ماه گرسنگی را درک کنند.

وی با بیان این که اعمال این ماه انسان را به کمال می رساند به رویدادهای تاریخی اشاره کرد و گفت: ما در چنین روزی قطعنامه 598 را تایید کردیم، روز قدس هم نزدیک است و باید همه پر شور در این روز حضور پیدا کردیم.

حجت الاسلام سبحانی به رویدادهای اخیر دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط حاضر دنیای اسلامی و جنایت هایی که می شود مردم ما درگیر جام جهانی بودند، درست است که ورزش خوب است ولی نباید ما را از وضعیت مسلمانان جهان غافل کند.
 

برخوردهای حقوق بشر با جنایات اسراییل دوگانه است

حجت السلام حسن قاسمی، امام جمعه فاضل آباد با انتقاد از برخوردهای دوگانه حقوق بشری گفت: متاسفانه علی رغم جنایت های رژیم صهیونستی در غزه حقوق بشر در این باره سکوت کرده و عکس العملی نشان نمی دهد این در شرایطی است که برای عراق به سرعت عکس العمل نشان دادند.

وی با بیان این که باید از حقوق بشر دفاع کرد نه از حقوق اشخاص ، خواستار حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس شد و گفت: با توجه به جنایات اسراییل در غزه مردم ما حمایت خود را از مسلمانان فلسطینی در این روز نشان دهند.
 

حرمت شب های قدر نگه داشته شود

حجت الاسلام سید مهدی موسوی، امام جمعه علی آبادکتول هم در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر، به اهمیت شب های قدر اشاره کرد و گفت: نباید در ماه رمضان غیبت و دروغ کرد و از این شبها و این ماه برای تمرین در ماه های دیگر استفاده کرد.

وی افزود: خانم ها در این شب ها با رعایت حجاب حریم این شب های عزیز را نگه دارند و آقایان هم از غیبت و گناهان پیرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا