گوناگون

مسایل شهرسازی و ساختمانی آموزش و پرورش ساماندهی می شود

81214204 5783490

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمد باقر قالیباف در حاشیه نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: سابقه همکاری شهرداری تهران و آموزش و پرورش، سابقه دیرینه ای است، به نحوی که در طول چند سال گذشته یکی از سازمان هایی که ارتباط خوبی میان آن ها برقرار شده، آموزش و پرورش و شهرداری تهران بوده است.

وی ادامه داد: با فعالیت دولت جدید و حضور دکتر فانی در وزارت آموزش و پرورش، این همکاری ها گسترش بیشتری پیدا کرد.

شهردار تهران گفت: یکی از همکاری هایی که تا پیش از این به صورت جدی نبوده و هم اکنون قانون فرصت آن را فراهم کرده است، ساماندهی در حوزه مسایل شهرسازی و ساختمانی آموزش و پرورش است، چرا که برخی مدارس در نقاطی قرار گرفته است که به جهت ایمنی مصلحت بچه ها نیست تا از آنجا تردد کنند و علاوه بر این بعضی از مدارس به جهت فرسودگی ساختمان دچار مشکل هستند و گاهی اوقات در آن محله مازاد مراکز آموزشی و جود دارد، این در حالی است که نیاز است در محلات دیگر، مدارس جدیدی احداث شود.

قالیباف ادامه داد: در حوزه اوقات فراغت و مسایلی همچون اردوهای دانش آموزی، ورزش و استفاده از ظرفیت های خالی مدارس می توان همکاری های مشترکی داشت چرا که مدارس در هر محله باید کانون تربیتی آن محله باشد، علاوه بر این همکاری در حوزه مسایل کتابخانه از قدیم وجود داشته و این ارتباط با نمایشگاه یاد یار مهربان برقرار بوده است که از این رو می توان گفت این ظرفیت وجود دارد و باید این ارتباط با دقت بیشتری توسعه پیدا کند.

وی گفت: در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و هنری می توانیم اتفاقات خوبی را در شهر تهران، مخصوصا در حوزه آموزش شهروندی رقم بزنیم.

شهردار تهران اظهارداشت:می توانیم با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما در حوزه آموزش شهروندی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

قالیباف تاکید کرد: به عنوان نمونه یکی از چالش های ما فرهنگ ترافیک است و مطمئن هستم که می توانیم این موضوع را به سرعت حل کنیم، همانطور که می توانیم مسایل شهرسازی و بخشی از نیازهای مادی آموزش و پرورش را مرتفع کنیم و به هر حال آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و هیچ کس احساس نمی کند که آموزش و پرورش یک مجموعه خاص و تنها یک وزارتخانه است.

تهرام564/7247

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا