گوناگون

نمایشگاه بین المللی مواد غذایی در مشهد برگزار می شود

81214217 5783514

به گزارش روز سه شنبه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، حجت الاسلام ˈعلی اکبر ناصرˈ گفت: یکی از راهکارهای معرفی محصولات غذایی و تنوع آنها در کشور برگزاری نمایشگاه های صنایع غذایی به شکل بین المللی است و برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی در مشهد برای اقتصاد کشور بسیار مطلوب خواهد بود.

وی افزود: سهم خراسان رضوی در برخورداری از باغات و صنایع تبدیلی در کشور قابل توجه است و این استان نقش مهمی در تولید محصولات غذایی و تامین نیاز مردم ایران در این زمینه ایفا می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سالانه زائران و مسافران بسیار از داخل و خارج کشور به مشهد مقدس سفر می کنند، برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی در مشهد می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران و تجار خارجی برای خرید و صادرات این نوع کالاها را فراهم کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از جایگاه خوبی در صادرات محصولات غذایی به ویژه مواد لبنی در کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس برخوردار است، افزود: استان های شمالی کشور می توانند با تولید محصولات غذایی و شیلاتی بخش عمده صادرات به آسیای میانه را در انحصار خود قرار دهند.

وی گفت: برای شتاب بخشی به روند صادرات محصولات غذایی استانهای شمالی کشور به کشورهای آسیای میانه باید دولت امور گمرکی و روند صادرات را آسان سازد.

حجت الاسلام ناصر، تاکید کرد: محصولات زراعی، دامی و لبنی باید مورد توجه قرار گیرد چون با توجه به فرآوری صنایع تبدیلی می توان علاوه بر اینکه زمینه اشتغال و صادرات را در کشور بهبود بخشید، به رونق اقتصادی نیز کمک کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی صحیح در کشور می توان عرضه محصولات دامی مانند گوشت قرمز و مرغ با مهر حلال را به کشورهای اسلامی و حتی اروپایی توسعه داد و توجه بازارهای منطقه خاورمیانه و دنیا را به سوی محصولات ایران جلب کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای بهره وری بیشتر در عرصه صنایع غذایی باید زیرساخت های کشاورزی را تقویت و محصولات زراعی و باغی را به روش ارگانیک تولید کرد، گفت: عرضه و صادرات محصولات غذایی در دنیا می تواند ارزش افزوده خوبی را برای کشور به دنبال داشته باشد.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی و صنایع وابسته (iFood 2014) از 22 الی 25 مرداد ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود./1

7489 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا