گوناگون

مسجد جامعی: رویکرد اعتدالی استفاده از همه ظرفیت ها در کشور است

81198597 5756448

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمد مسجد جامعی» روز پنجشنبه در حاشیه همایش نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال در جمع خبرنگاران گفت: دولت یازدهم در 10 ماهه گذشته به خوبی توانسته است اعتدال را محقق کند اما نباید فراموش کنیم که اعتدال یک جریان تاریخی است و چیزی نیست که بتوان در ظرف مدت 10 ماه به طور کامل تحقق یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی شرکت خواهید کرد یا خیر، گفت: در این دوره از مجلس شرکت نخواهم کرد.

مسجد جامعی در پاسخ به سوال دیگری راجع به اینکه نظرتان درباره برخورد اصلاح طلبان با الهه راستگو و اخراج وی از حزب کار چیست افزود: باید فضای گفت و گو ایجاد شود، کسانی که نمایندگی دستگاه های مختلف را برعهده دارند باید با وی گفت و گو می کردند.

وی ادامه داد: اگر برخورد ناشایستی با الهه راستگو این عضو شورای شهر انجام شده است این رفتار غلطی است.

از سوی دیگر رییس شورای اسلامی شهر تهران در سخنرانی خود در این همایش با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید و محوریت اعتدال گفت: با مورد توجه قرار دادن عقل و اعتدال باید همه صداها در کشور شنیده شود و نباید با نشنیدن صدایی رقیبی را حذف کرد.

وی افزود: اگر صداها در کشور شنیده نشود نظام کشور به نظام اقتصادی بدل خواهد شد.

مسجد جامعی در ادامه به روابط مطلوب شورای چهارم اسلامی شهر تهران با دولت،مجلس و قوه قضاییه اشاره کرد و گفت:کمک های دولت یازدهم موجب آن شد تا کمیسیون ویژه ای به کلانشهرهای کشور اختصاص یابد.

وی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه اختلافات جهان اسلام ناشی از نگرش به مدینه و مدنیت است گفت: اقدامات داعش و طالبان ناشی از نفی این گروه های افراطی از مدینه است.

مسجد جامعی افزود:مدینه بدون مدنیت به راهی منجر می شود که با روح تعالی اسلام ناسازگار است.

مسجد جامعی گفت: جریان سلفی به روایتی از مدینه تاکید دارد که در این زوایا باید با کفار جهاد کرد و بر همین اساس تفسیر آنها از واژه کافر آن است که مسلمانان می توانند در دایره شمول کفار قرار گیرند.

رییس شورای شهر تهران گفت: در نگرش شیعه جامعه مهدوی براساس عقل و اخلاق شکل می گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به قانون شوراها با استناد به دو آیه آن اشاره کرد و گفت: باید احزاب تلاش کنند جایگاه واقعی شوراها تبیین شود که در سال های گذشته توجه قانونگذار به این مقوله در حکومت های محلی و ملی مغفول مانده است.

سیام(3)**9136**1058**ن.س**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا