گوناگون

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا: بانوان نقش مهمی در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه دارند

81135478 5646119

حجت الاسلام محمدمهدی مهدوی روز چهارشنبه در آیین جشن میلاد کوثر سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: زنان در خانه به عنوان سکان اصلی تربیت فرزندان و اصلاح امور جامعه محسوب می شوند و در سال جاری نیز با توجه به شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید وظایف خود را در تربیت فرزندان صالح و در نتیجه بهبود وضعیت فرهنگی جامعه به خوبی ایفا کنند.

وی حق مداری و تبعیت از ولایت فقیه را ارکان اصلی جامعه اسلامی برشمرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اجرای این دو رکن اساسی را در زمان خود به خوبی نشان داد و با حمایت های بیدریغ از امام علی (ع) و کمک به محرومان نشان داد که اسلام دین دفاع از حقوق مظلومان و خدایی بودن است.

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه و همچنین ارتقای جایگاه اجتماعی افراد تنها با حمایتهای مادی و معنوی بانوان در خانواده و جامعه میسر می شود و در این میان نقش مادران و همسران به عنوان سکوهای پرتاب بسیار موثر و مهم است که باید این امر مدنظر و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: فاطمه زهرا (س) در راه خداوند و دفاع از حقوق مظلومان از علی (ع) حمایت کرد و در راه ایشان قدم برداشت و امروزه همسران و خانواده های پاسداران نیز در مسیر دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی به بانوی بزرگوار اسلام تاسی می کنند.

وی اظهار کرد: پشتیبانی حضرت زهرا (س) از حضرت علی (ع) و اسلام، صبر، استقامت و ایمان حضرت فاطمه (س) از جمله خصایصی بود که ایشان را به بانویی نمونه در جهان اسلام تبدیل کرده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم با تبریک هفته گرامیداشت مقام زن در این جشن اظهار کرد: همسران پاسداران مسوولیت تربیت فرزندان و برادران پاسدارشان را برعهده دارند و باید همانگونه که در تربیت دوران کودکی آنها اهتمام ورزیده اند به دوران حساس نوجوانی آنها هم توجه کنید.

سردار عابدین خرم فزود: نباید در خانواده های پاسداران توجه به شبکه های ماهواره و اینترنت جزو آرزوهای فرزندان باشد، مادران باید به رفت و آمد، دوستان، بیرون ماندن و زیست و خواب فرزندان توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه گفت: نباید این قبیل مشکلات بین دختران و پسران پاسداران دیده شود و فرزندان پاسداران باید نمونه و الگو باشند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: همسران پاسداران از نخستین روزی که با آنان عهد بسته اند، در راه خدمت به نظام گام برمی دارند و خانواده های پاسداران باید در حفظ ارزش های نظام اسلامی و انقلاب که مردم به خاطر آنها قیام و دفاع کردند و شهید و جانباز دادند با استحکام و قدرتمندانه بایستند.

وی اظهار کرد: بانوان تامین کننده اصلی آرامش در خانه هستند و قناعت، پایبندی به اصول و ساده زیستی از جمله مواردی است که خانواده های پاسداران باید به آن توجه داشته باشند و با الگو قراردادن سبک زندگی اسلامی برای سایر خانواده ها نیز الگویی حسنه شوند.

تجلیل از بانوان فعال و فرهیخته سپاه شهدا و همسران پاسداران از برنامه های دیگر این جشن بود، این مراسم در رستوران طلاییه ارومیه و با حضور خانواده های پاسداران سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد.

7125/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا