گوناگون

مشاغل مزاحم سبزوار به بیرون از شهر انتقال می‌یابند/ وجود 2100 شغل آلاینده در هسته شهر

ابولفضل صانعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شهروندان با بزرگ شدن شهر و رشد شهرنشینی با معضل صنایع و مشاغل مزاحم و آلاینده در محل‌های سکونت خود مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محله های مختلف سبزوار  مشاغل مزاحم و آلاینده مختلف را در خود جای داده‌اند اظهار داشت: بنا داریم با ایجاد شهرک‌های صنعتی و خدماتی این مشاغل را در چند مرحله از هسته شهر منتقل کنیم که این مهم نیازمند همکاری تمامی دستگاه های ذیربط است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی سبزوار گفت: بند 20ماده 55 قانون شهرداری ها مربوط به نظارت، پیگیری و انتقال صنایع و مشاغل مزاحم است بنابراین برای فراهم کردن محیطی آرم و دلنشین برای شهروندان و همچنین بهداشت شهری انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

صانعی با بیان اینکه  شهرداری سبزوار در سال 1387 در قالب طرح مطالعاتی به صورت میدانی اقدام به شناسایی همه مشاغل و کارگاههای مزاحم و آلاینده در سطح شهر توسط کارشناسان کرد افزود: در مجموع 2100 شغل مزاحم شهری با مساحت بیش از 173هزار مترمربع  در شهر سبزوار وجود دارد که از این تعداد 271 واحد در محدوده بافت فرسوده وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بودجه سال جاری شهرداری و سازمان میادین اعتبار جهت انتقال مشاغل مزاحم به بیرون از شهر گنجانده شده است.

مدیر عامل سازمان میادین و تره بار با اشاره به اینکه انتقال این مشاغل چند سال به طول می انجامد خاطر نشان کرد: در مرحله اول این طرح انتقال سنگ فروشی های سطح شهر را در دستور کار قرار داده ایم. وی از برگزاری چندین جلسه و نشست با اتحادیه صنف مربوطه خبر دادو گفت: زمینی در ابتدای جاده سبزوار سلطان آباد برای حدود55 عامل سنگ فروش در نظر گرفتیم.

وی اظهار داشت: تراشکاری، مصالح فروشی صافکاری و نقاشی و تعمیرگاه های ماشین و موتور نیز در مرحله های بعد به بیرون از شهر منتقل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا