گوناگون

مشاهده سخت پوست آرتمیا در تالاب آغگل ماکو/ آغگل ماکو پذیرای 7 هزار فیلامینگو و آنقوت

به گزارش خبرگزاري مهر، دلیل وضعیت مناسب تالاب های ماکو از نظر آبگیری و وجود منابع غذای  کافی در آنها در حال حاضر بیش از 5 هزار قطعه فیلامینگو و بیش از 2 هزار قطعه آنقوت که در این تالاب جوجه آوری كرده اند به همراه سایر پرندگان از جمله انواع آبچلیک ها در حال حاضر در تالاب آغگل حضور دارند.

تالاب آغگل ماکو به همراه تالاب قره بلاغ در ضلع شمال شرقی این شهرستان واقع شده است این تالاب ها مجموعا مساحتی بیش از سه هزار هکتار دارند که از بزرگترین تالاب های شهرستان و حتی استان محسوب می شوند که وجود این گونه از پرندگان زیبایی خاصی به طبیعت محیط زیست ماکو بخشیده است.

مشاده سخت پوست آرتميا در تالاب آغگل ماكو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماکو از وجود آرتمیا در تالاب های ماکو خبر داد و گفت: آرتمیا نوعی سخت پوست است که در آبهای خیلی شور یافت می شود در ایران در دریاچه ارومیه ،مهارلو، طشک، بختگان و آبگیرهای نظیر رفسنجان، کال شور، گناباد و حوض سلطان قم وجود دارد.

تقي زاده افزود:‌تالاب آغگل ماکو نیز از جمله تالابهایی است که در آن شرایط زیستی برای گونه آرتمیا فراهم بوده و به همین منظور هم اكنون اين سخت پوست با ارزش به وفور در تالاب فوق مشاهده می شود .

همچنین وجود شرایط زیستی برای آرتمیا باعث می شود گونه در آن تکثیر یافته و به عنوان مهمترین غذای پرندگان باشد و بر این اساس تالاب آغگل محل پذیرای هزاران پرنده من جمله فلامینگو و آنقوت باشد.

4 هزار متر  تور ماهیگیری در تالاب کانی برازان مهاباد کشف و ضبط شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: درگشت شبانه ماموران یگان حفاظت  محیط زیست این شهرستان بیش از  4 هزار متر تور ماهیگیری در پناهگاه حیات وحش کانی برازان کشف و ضبط شد.

کامران حسینی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و کنترل پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان موفق به کشف این مقدار تور صید ماهی و نیز 81 قطعه ماهی شدندو صیادان متخلف پس از مطلع شدن از حضور ماموران یگان حفاظت از منطقه متواری شدند.

تالاب كاني برازان مهاباد به دلیل وضعیت و امنیت مناسب آن، به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های بسیار مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار بسیاری از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند. این تالاب با مساحت 927 هکتار در شمال این شهرستان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا