گوناگون

مشاور استاندار تهران: 12درصد خانواده های ایرانی تحت سرپرستی زنان قرار دارد

81161863 5691625

ˈ زهرا ساعی ˈ روز دوشنبه در اولین نشست کارگروه زنان و خانواده که در استانداری تهران ،اظهار کرد:حوزه بانوان و خانواده که حوزه بسیار مهمی هم است با مشکلات بسیاری روبرو هستند و هدف اصلی کارگروه بانوان و خانواده ارائه یک برنامه عملی برای رفع یا تعدیل این مشکلات است.

وی افزود: دوران کنونی که دوران گذر از سنت به مدرنیته است مشکلات و مسایلی را برای خانواده ها ایجاد کرده لذا جابجایی هایی در وظایف خانم ها بوجود آمده که باید با ارائه راهکارهای عملیاتی از این مرحله به سلامت گذر کنیم.

وی افزود: مصمم به تجمیع همه فعالیت های صورت گرفته در حوزه بانوان و خانواده هستیم و لذا کارگروه بانوان و خانواده را با جدیت پیگیری می کنیم.

مشاور استاندار تهران با بیان اینکه یکی از کمیته های پیشنهادی در کارگروه زنان و خانواده کمیته زنان سرپرست خانوار است ،گفت: این کمیته با کمیته اشتغالزایی ارتباط دارد تا به وسیله آن بتوانیم زنان خودسرپرست، بی سرپرست و یا سرپرست خانوار را پوشش دهیم.

ساعی با اشاره به کمیته های پیشنهادی در حوزه زنان و خانواده گفت: تشکیل کمیته بهداشت و سلامت به عنوان یکی از پیشنهادات در شورای راهبردی تاکید شده که با هدف ارتقا سلامت و بهداشت ارائه شده است.

وی افزود: کمیته بهداشت و سلامت وضعیت بانوان معتاد را نیز در برمی گیرد که معاونت بانوان ریاست جمهوری نیز پیگیر این موضوع است.

مشاور استاندار تهران در امور زنان و خانواده تشکیل کمیته زنان سرپرست خانوار را پیشنهاد دیگر کارگروه عنوان کرد و افزود: این کمیته برای حمایت روحی و روانی از این زنان نیز فعالیت می کند و در حوزه اشتغالزایی و توانمندسازی آنها اثرگذار است .

ساعی همچنین بر اصلاح نگرش ها نسبت به زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

به گفته وی ،ایجاد کمیته ورزش و اوقات فراغت در شورای راهبردی ورزش و جوانان پیشنهاد شده و معاونت بانوان ریاست جمهوری نیز بر آن تاکید دارد.

مشاور استاندار تهران گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی از دیگر کمیته های مورد توجه است که برای گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ارتقا سطح فکری بانوان تاثیرگذار است.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب در کمیته فرهنگی و اجتماعی مورد توجه است در حالی که عملکرد مثبتی تا امروز انجام نشده و کارهایی که صورت گرفته راضی کننده نیست.

کارگروه بانوان و خانواده روز دوشنبه به ریاست معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران در محل استانداری با دستور بررسی مسایل حوزه زنان و خانواده برگزار شد.

تهرام/9977/1348/ 605

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا