گوناگون

مشاور استاندار گیلان خواستار توسعه تعاونی های زنان روستایی شد

81156158 5681262

به گزارش ایرنا، ˈساحره میرسیدیˈ روز پنجشنبه در جلسه نشست شرکت های تعاونی زنان روستایی و عشایری گیلان گفت: از 330تعاونی زنان روستایی و عشایری در سطح کشور 9 تشکل مربوط به گیلان است که این تعداد تشکل در استان کافی نیست و باید زمینه فعالیت اینگونه تعاونی ها توسعه یابد.

وی تصریح کرد: این تعداد تعاونی با توجه به نقش بانوان گیلانی در امور کشاورزی و روستایی بسیار اندک است و باید این تعاونی ها در سطح شهرستان های فاقد تعاونی زنان ایجاد شوند.

مشاور استاندار گیلان در امور بانوان اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها ، مقدمات و امکانات برپایی مکانی ثابت برای عرضه محصولات تعاونی های زنان روستایی و عشایر فراهم شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان نیز در این نشست گفت: دغدغه موجود شرکت های تعاونی زنان روستایی و عشایری استان در مرحله اول حفظ شرایط موجود و به دنبال آن ایجاد ظرفیت های بیشتر در جهت توسعه خدمات و تولید این واحدهاست.

ˈمهرزاد عبدالله زادهˈ هدف این تعاونی ها را کوچک سازی و بهبود کیفیت تولید و خدمات دانست و افزود: از پیشنهادات ارزنده و سازنده در بخش ارتقای تعاونی ها بصورت زنجیره تامین ، استقبال می کنیم.

وی خواهان تعدیل بیمه کارکنان تعاونی ها و مالیات این شرکت ها شد.

مدیرعامل زنان روستایی و عشایر رستم آباد نیز به نمایندگی از دیگر مدیران عامل این تعاونی ها، کمبود اعتبارات و عدم دسترسی به تسهیلات بانکی کم بهره مورد نیاز ، ضرورت حمایت صندوق های اعتباری ایجاد شده توسط این تشکل ها را یادآور شد.

وی همچنین مکان مناسب و دائمی برای ایجاد نمایشگاه یا غرفه عرضه محصولات و تولیدات و صنایع دستی این تعاونی ها، ایجاد دفتر کار و احداث تاسیسات بسته بندی و عرضه محصولات خانگی زنان روستایی و عشایری را از خواسته های اعضای شرکت های تعاونی زنان روستایی و عشایری ذکر کرد.

به منظور آشنایی هرچه بیشتر با فعالیت ها و بررسی مسایل و مشکلات موجود در شرکت های تعاونی زنان روستایی و عشایری گیلان؛ نشستی با حضور میرسیدی مدیرکل امور بانوان و مشاور استاندار گیلان در امور بانوان در سالن اجتماعان تعاونی روستایی گیلان تشکیل شد.

در این نشست که معاون فنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، رییس اداره آموزش و کارشناسان نظام صنفی بخش کشاورزی و واحدهای اعتباری ، مدیرعامل هشت شرکت تعاونی زنان روستایی و عشایری شرکت داشتند؛ مسایل و مشکلات شرکت های تعاونی های موجود زنان روستایی و عشایری گیلان بررسی شد.ک/2

619/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا