گوناگون

مشقت‌های خبرنگارانی که حامی ندارند/ وعده‌های رویایی که پوچ درآمد!

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، چندماه قبل از اینکه علاقمندان به فوتبال برنامه‌هایشان را برای سفر به برزیل هماهنگ کنند، کمیته رسانه‌های فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی برای حضور خبرنگاران و عکاسان در برزیل را با همکاری روابط عمومی این فدراسیون آغاز کرد اما از آنجایی که هزینه‌های سفر این گروه تامین نشده بود، در نهایت کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با آژانس تعطیلات رویایی برای اعزام خبرنگاران و عکاسان به توافق رسید.

در این زمینه نامه نگاری ها از سوی روابط عمومی فدراسیون فوتبال با این آژانس به موقع انجام شد و کارها پیش رفت تا آنجا که یک روز قبل از سفر خبرنگاران به برزیل نیز در محل این آژانس نشستی برگزار شد و وعده یک سفر خوب و بدون مشکل به خبرنگاران داده شد اما زمانی که این گروه 35 نفره به برزیل رسید وعده‌های داده شده نادرست و حتی در برخی موارد دروغ از آب درآمد و خبرنگاران مجبور شدند در سخت‌ترین شرایط ممکن و تنها به خاطر تیم ملی ایران وظایف شان به درستی انجام دهند.

براساس وعده های داده شده قرار بود اتوبوسی در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد تا برای رفتن به تمرینات و مسابقات تیم ملی در شهرهای مختلف مشکلی نداشته باشند اما یک راننده راه نابلد و خودمحور اکثر برنامه های خبرنگاران را برهم زده و این راننده است که برای گروه خبری ایران تصمیم می‌گیرد کجا بروند و کجا نروند!

از سوی دیگر با وجود اینکه مشکلات گروه اعزامی بارها به مسئولان فدراسیون فوتبال و سفارت ایران در برزیل منتقل شده و سفیر هم تلاش کرد تا راهی برای حل این مشکلات پیدا کند، اما بازهم این مشکلات از سوی آزانس تعطیلات رویایی با قدرت تر از قبل پابرجاست و یک راننده برای این گروه تصمیم گیری می کند.

گروه اعزامی در شرایطی از سائوپائولو راهی بلوهوریزنته شدند که نزدیک به 24 ساعت با اتوبوس در راه بودند و در شرایطی که کل مسیر بارانی و هوای سردی برآن حاکم بود اما راننده با این توجیه که اتوبوس بخاری ندارد، کاری کرد که بر تعداد بیماران این گروه افزوده شد و خیلی های دیگر هم سرما خوردند.

اینها تنها بخشی از مشکلات این گروه خبری است که وعده های داده شده به آنها دروغین بود و مشکلاتشان هر روز زیادتر می شود. شاید تنها گناه این گروه بی حامی این است که حاضر نیستند به خاطر منافع خودشان، منافع ملی را به خطر بیندازند و با سخت ترین شرایط در حال انجام وظیفه هستند و در تمامی تمرینات و بازیهای تیم ملی حضورش پررنگ و موثر دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا