گوناگون

مشکلات جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از قرآن است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این مسابقات یک نوع دیپلماسی مردمی و فرهنگی بشمار می آید خاطر نشان کرد: امروز که جامعه اسلامی بیش از گذشته نیاز به وحدت دارد قرآن کریم بهترین وسیله برای جلوگیری از اختلاف افکنی دشمنان در جهان اسلام محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات می تواند ار ابعاد مختلف تأثیر گذار باشد، افزود: آشنایی با مفاهیم و آیات قرآن کریم باعث تحقق سبک زندگی اسلامی مطابق با شأن مسلمانان در جهان اسلام می شود.

رئیس کمیته بسیج مجلس با بیان اینکه خلأ موجود در جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم قرآن کریم است، تأکید کرد: متأسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی به ظاهر آیات توجه می شود و به عمق آموزه‌های اسلامی توجه صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی خوبی در عمل و آموزه های قرآن کریم برای کشورهای اسلامی دیگر است، بیان داشت: ما هر جا به قرآن عمل کرده‌ایم موفق بوده‌ایم که از جمله آن می توان ، دوران دفاع مقدس را نام برد.

نماینده یزد در ادامه تمسک به قرآن کریم و  صبر و مقاومت مسلمانان را در برابر توطئه‌های دشمنان رمز موفقیت جهان اسلام برشمرد و تأکید کرد: رمز مقابله با جریان سازش عمل به آموزه‌های قرآن کریم است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن ما را در برابر استکبار دعوت می‌کند، تأکید کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم ما با استکبار و سلطه گران نمی‌‌توانیم هرگز سازش داشته باشیم.

رئیس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردهمایی بزرگ مسابقات بین‌ا لمللی قرآن کریم بهترین فرصت برای تفهیم این قبیل مفاهیم قرآن کریم است، گفت: این مسابقات بستر سازی خوبی را برای پیشبرد اهداف بیداری اسلامی و تحقق این حرکت در جهان اسلام فراهم می کند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه گام‌های خوبی را تاکنون در این راستا برداشته است، بیان داشت:  تمامی دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امور قرآنی باید در راستای بصیرت افزایی از طریق تبعیین مفاهیم قرآن کریم تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا