گوناگون

مشکلات خرید دام زنده بر اساس قیمت مصوب در استان سمنان رفع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حاجی ابراهیمی صبح شنبه در نشست بررسی نحوه خرید دام ناشی از خشکسالی در استان سمنان که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد ضمن اظهار اینکه خرید دام زنده بر اساس قیمت مصوب در استان با مشکلاتی همراه است، اظهار کرد: وضعیت خرید دام زنده و مشکلات آن براساس قیمت تعیین ‌شده است و برای رفع مشکل، پیشنهاد خرید لاشه دام به پشتیبانی مرکز ارسال‌ شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده برای تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام عشایر استان سمنان، هشت هزار تن جو به این استان اختصاص‌یافته است.

در این جلسه از سوی دیگر اعضا موضوعات مرتبط با تأمین ضمانت‌نامه بانکی و اخذ وثیقه نیز مطرح و مقرر شد تا هزار تن جو به تفکیک هر شهرستان برای دام‌های سبک روستایی تخصیص یابد و با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توزیع شود.

در این نشست مقرر شد تا شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان بر اساس جدول خرید نوع دام، به هر تعداد دام عرضه‌شده را خریداری کرده و بر اساس ضمانت‌نامه ارائه‌شده، جویِ مورد نیاز را تحویل دهد.

بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان موظف شد تا تعداد خرید دام زنده را نیز به‌صورت هفتگی به سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گزارش کند.

در این نشست برای حل مشکل ضمانت‌نامه بانکی دامداران نیز مقرر شد تا در جلسه‌ای با حضور شرکت پشتیبانی امور دام، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیریت عشایری و بانک کشاورزی مشکل ضمانت‌های بانکی دامداران بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.

این نشست با موضوع نحوه خرید دام ناشی از خشک‌سالی برای کشتار و پروار و با حضور مسئولان بخش کشاورزی و اعضای کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان سمنان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا