گوناگون

مصاف صبا و گسترش در قم در روز بازگشت کمالوند به لیگ برتر

به گزارش خبرنگار مهر، پس از تعطیلی دو هفته ای لیگ برتر فوتبال جهت برگزاری مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی و نیز اردوی تیم ملی فوتبال در پرتغال، تنور لیگ برتر بار دیگر داغ می شود و تیم های لیگ برتری دیدارهای خود تا پایان نیم فصل را آغاز می‌کنند.

صبا و عملکرد مطلوب در هفته های اخیر

تیم فوتبال صبای قم که در آخرین مسابقه رسمی خود در جام حذفی برابر شهرداری اردبیل شکست خورد و وداع تلخی با این مسابقات داشت ، بر خلاف جام حذفی در لیگ برتر نتایج دلپذیری کسب کرده و توانسته وضعیت خود را در جدول سر و سامان دهد.

رده هشتم ، جایی است که صبا در آن ایستاده یعنی مرز بین نیمه بالا و پایین جدول و برتری در بازی خانگی بر گسترش فولاد تبریز می تواند خیر بلندی برای صبا به منظور رسیدن به جمع تیم های بالانشین لیگ برتر باشد.

شاگردان صمد مرفاوی از 3 بازی اخیر خود در لیگ برتر 7 امتیاز اندوخته اند و کسب تساوی خارج از خانه برابر سپاهان ، پیروزی خانگی بر سایپا و در نهایت پیروزی بر پیکان در تهران سبب شده صبا جمع امتیازات خود را بین هفته های هشتم تا یازدهم از عدد 9 به 16 برساند.

پیروزی صبای قم برابر گسترش فولاد این تیم را به تیم های بالای جدول نزدیک می کند و با توجه به این که اختلاف امتیازات در مسابقات امسال ناچیز است و تیم ها برتری قاطعی بر یکدیگر ندارند، بنابراین صبا هم از بخت کمی برای رسیدن به رده های بالای جدول برخوردار نیست.

نتایج ضعیف گسترش فولاد

مهدی تارتار سرمربی تیم گسترش فولاد سرانجام در پایان هفته یازدهم لیگ برتر و پس از شکست خانگی این تیم برابر پدیده مشهد از سمتش برکنار شد تا فراز کمالوند پس از سپری کردن دوره محرومیش از سوی کمیته انضباطی، بار دیگر به لیگ برتر باز گردد.

با وجود این که فراز کمالوند به دلیل این که تراکتورسازی با وی به لیگ برتر صعود کرد در بین تراکتورسازان محبوب است اما وی این بار پس از هدایت تراکتورسازی و شهرداری تبریز ، روی نیمکت دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش می نشیند تا همه تبریزی ها از وجود وی بهره مند شده باشند.

گسترش فولاد در دیدارهای گذشته اش نتایج خوبی نگرفته و تنها 2 برد در کارنامه این تیم ثبت شده که یکی در هفته چهارم برابر پیکان و دیگری در هفته دهم برابر ذوب آهن بوده است.

این تیم تبریزی امسال نتوانسته کیفیت نتایج خوب فصل گذشته اش را تکرار کند و به همین دلیل ، بخت پیروزی صبای قم بر گسترش فولاد در بازی عصر فردای دو تیم بیشتر است گرچه فوتبال قابل پیش بینی نیست و ممکن است هر نتیجه ای در میدان به دست آید.

نگاهی به تقابل فصل گذشته صبا و گسترش

صبای قم و گسترش فولاد تبریز فصل گذشته با هم دیدار کردند که در مسابقه رفت در قم دو تیم به تساوی رسیدند اما در مسابقه برگشت ، صبا در تبریز گسترش را شکست داد.

در دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم تیم گسترش تبریز در نیمه نخست با 2 گل از سید ایمان موسوی و مهرداد بایرامی از صبا پیش افتاد اما در نیمه دوم ، رضا عنایتی مهاجم سابق صبا 2 گل برای صبا به ثمر رساند تا این مسابقه به تساوی بینجامد.

در بازی برگشت در هوای سرد تبریز ، صبا موفق شد با گل دقیقه 57 فرید کریمی که در حال حاضر در تراکتورسازی بازی می کند، گسترش فولاد تبریز را شکست دهد و در آن زمان ، وضعیت بحرانی خود را سر و سامان بخشد.

دیدار فردای صبا و گسترش فولاد ، سومین تقابل دو تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال به شمار می ورد و صبا امیدوار است این بار بر خلاف فصل گذشته ، پیروز میدان باشد.

ترکیب احتمالی صبا

صبا در این مسابقه می تواند بار دیگر از وجود ایوب کلانتری که در بازی با پیکان به دلیل محرومیت غایب بود استفاده کند گرچه کلانتری نشان داده که این روزها از شرایط ایده آل خود فاصله گرفته است.

احمد حسن زاده مهاجم تیم صبای قم که مدت هاست با مصدومیت دست به گریبان است احتمالا بار دیگر به ترکیب تیمش باز می گردد و صبا در صورتی که وی را در اختیار داشته باشد می تواند با امید بیشتری به گلزنی راهی میدان شود.

مهرداد طهماسبی، مسعود حق جو، پیروز قربانی، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی، حسین بادامکی، احمد حسن زاده، جلال علیمحمدی، مارکو اوره لیو آیوبل، ایوب کلانتری و محمد امین آرام طبع ترکیبب ایده آل صبا را تشکیل می دهند البته اگر حسن زاده به این بازی برسد.

احتمال حضور محسن بیات و آمبونو آچیله نیز از ابتدا در میدان هست ضمن این که باید دید هادی شکوری باز هم از روی نیمکت کار را آغاز می کند یا خیر.

گسترش فولاد را در قم شکست می دهیم

بازیکن تیم فوتبال صبای قم در گفتگو با مهر با بیان اینکه صبا نباید امتیاز بازی های خانگی را از دست بدهد گفت: گسترش فولاد را در قم شکست می دهیم.

ابوالفضل ابراهیمی درباره بازی تیمش برابر گسترش فولاد تبریز در هفته دوازدهم لیگ حرفه یا فوتبال کشور اظهار کرد: خوشبختانه پیروزی بر پیکان در لیگ بر‌تر سبب شده در وضعیت روانی بسیار خوبی قرار بگیریم و بازیکنان تیم برای شکست گسترش فولاد تبریز در بازی فردا هم با انگیزه هستند و می‌خواهیم با قدرت در سایر بازی ها تا پایان نیم فصل ظاهر شویم.

وی گفت: مربیان صبای قم از تیم گسترش فولاد تبریز شناخت کافی دارند و می‌دانیم باید با چه شیوه‌ای برابر گسترش فولاد تبریز بازی کنیم اما می دانیم که کار ساده ای نداریم و گسترش فولاد با تغییر و تحولاتی که در کادر فنی خود داده ، به دنبال ارائه بازی بهتری است و بازیکنان این تیم نیز انگیزه دارند.

بازیکن تیم صبای قم افزود: می خواهیم امتیاز کامل بازی با گسترش فولاد و نیز مسابقه با نفت تهران در قم را به دست آوریم زیرا پیروزی در بازی های خانگی و کسب نتایج خوب در بازی های بیرون از خانه می تواند صبا را تا پایان نیم فصل در رده های بالای جدول قرار دهد.

نشست خبری مربیان صبای قم و گسترش فولاد برگزار می شود

صمد مرفاوی سرمربی تیم صبای قم و فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز از ساعت 17 امروز در دفتر باشگاه صبای قم با حضور در نشست خبری پیش از مسابقه درباره روند آماده سازی دو تیم صحبت می کنند.

در این کنفرانس خبری، ابتدا فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد تبریز به سوالات اصحاب رسانه پاسخ می‌دهد و سپس مرفاوی سرمربی صبا در جمع خبرنگاران حضور پیدا می کند و در مورد وضعیت تیم فوتبال صبای قم با آن ها گفتگو می‌کند.

صبا در حالی به مربیگری مرفاوی از گسترش فولاد تبریز پذیرایی می کند که در 3 بازی اخیر خود موفق به کسب 2 پیروزی برابر سایپا و پیکان و یک تساوی برابر سپاهان شده که 4 امتیاز از این 7 امتیاز در مسابقات خارج از خانه رقم خورده است.

فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد تبریز نیز در حالی به قم می‌آید که تیمش در جدول حال و روز خوشی ندارد و وی پس از برکناری مهدی تارتار ، هدایت گسترش را در دست گرفته و در قم برای نخستین بار پس از محرومیت بلند مدت وی با تیم شهرداری تبریز، روی نیمکت لیگ برتر می‌نشیند.

کمالوند در فصل 1388-1387 سرمربیگری تراکتورسازی تبریز را پذیرفت و با دست یابی به قهرمانی لیگ آزادگان با این تیم توانست با تکرار افتخاراتش برای خود این تیم را پس از 8 سال انتظار راهی لیگ برتر فوتبال کند.

کمالوند در ٣ فصل حضور در تراکتور نتایج درخشانی کسب کرد و در سال 89 برای کسب سهمیه آسیایی آنها یک امتیاز کم آورد و در سال 90 از این تیم کنار گذاشته شد تا امیر قلعه نویی جانشین وی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا