گوناگون

مصرف آب در بخش مسکونی اصفهان کاهش یافته است

81202850 5763651

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، «مجتبی قبادیان» افزود: در سال 86 سرانه مصرف 189 لیتر در شبانه روز بود که این سرانه در سال 92 به 160 کاهش یافت .

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب اصفهان با در نظر گرفتن پدیده خشکسالی در استان، ترویج و آموزش چگونگی مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار داده که نتیجه این امر روند کاهش مصرف آب بوده است.

وی تاکید کرد: کاهش مصرف سرانه آب در بخش مسکونی باید در استان اصفهان ادامه داشته باشد چرا که مصرف سرانه مطابق با استاندارد صنعت آب کشور در بخش مسکونی 150 لیتر در روز است در حالیکه هر اصفهانی 160 لیتر در روز آب مصرف می کند.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب اصفهان کمبود منابع آبی در این استان را جدی خواند و گفت: وسعت شهرها و روستاهای طرح آبرسانی اصفهان بزرگ حدود هفت هزار و 700 کیلومتر مربع است که 72 درصد پهنه استان را دربر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این پهنه شامل 11 شهرستان، 56 شهر و 300 روستاست، افزود: با احتساب 35 درصد ضریب پیک برای ایام پر مصرف سال، 14.5 متر مکعب در ثانیه آب نیاز است.

قبادیان به منابع تأمین آب شهرهای تحت پوشش آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره و اظهار کرد: تصفیه خانه باباشیخعلی با ظرفیت 11.5 مترمکعب در ثانیه، چاه های فلمن در شرایط نرمال و در صورت جاری بودن زاینده رود سه تا سه و نیم متر مکعب و چاه های متفرقه در شهرهای تحت پوشش حدود دو متر مکعب در ثانیه آبدهی دارد.

وی تصریح کرد: این درحالیست که اکنون چاههای فلمن در مدار بهره برداری نیست و توازنی میان تولید و مصرف آب وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بمنظور رفع این مشکل لازم است 25 الی 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

د/7148/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا