گوناگون

مصوبه شورای عالی آب برای رفع مشکلات اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طرفه در مراسم تودیع و معارف مدیر عاملان سابق و جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اظهار داشت: در 20 سال اخیر میزان برداشت از زاینده رود بیش از 5 برابر افزایش یافته و این موضوع به بحران شدید آبی منطقه کمک کرده است.

وی افزود: مهم ترین تصمیم دولت جدید در راستای رفع مشکلات آبی اصفهان تصویب مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب بوده اما با وجود اینکه این مصوبه تنها سند موثر برای حل مدیریت آب بوده تاکنون اقدام جدیدی در این راستا انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با درخواست همکاری از مسئولان کشوری در زمینه تامین نیازهای آبی منطقه و فلات مرکزی، گفت: به منظور دستیابی به این هدف طرح بهشت آباد از مهم تر ین راه حل ها بوده است که متاسفانه با غفلت مسئولان به جایی رسیده ایم که بحث تغییر طرح تونل به لوله ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تبدیل طرح بهشت آباد به لوله و اجرایی نشدن آن بحران های آبی منطقه را تشدید می کند و لازم است در این زمینه هر چه سریع تر چاره اندیشی کنیم.

توقعات مردم در زمینه مصرف آب بالاست

همچنین در ادامه این جلسه حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: مسئله آب در کشور ما با چالش های جدی روبرو شده است که به دو موضوع مهم اجرای نشدن طرح های تامین و توزیع و میزان مصرف بیش از حد بر می گردد.

وی افزود: برای اینکه میزان مصارف مردمی کنترل شود نیازمند ارتباط صحیح و موثر شرکت های آب با مشترکان هستیم توسط متخصصان علوم ارتباطات هستیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طرح های توسعه ای به جای بر زمین ماندن باید ارتقا پیدا کنند، گفت: بحث واگذاری آب و فاضلاب روستایی به بخش خصوصی  مطرح شده اما اکنون موقعیت مناسبی برای این موضوع نیست چرا که زیر ساخت های لازم برای این امر هنوز فراهم نشده است.

وی اضافه کرد: توقعات مردم کشورمان در زمینه مصرف آب بالاست و مسئولان باید با پیگیری های خود در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا با همکاری مردم مشکلات کمی و کیفی آبی کشور کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا