گوناگون

معارفه دادستانهای شهریار و ملارد/ دادستان ملارد به شهریار آمد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز طی دو مراسم جداگانه با حضور ائمه جمعه، رئیس دادگستری استان تهران، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجس شورای اسلامی، فرمانداران، روسای دادگستری و قضات شهرستانهای شهریار و ملارد، مراسم تودیع و معارفه دادستانهای این دو شهرستان برگزار شد.

در این زمینه طی مراسمی جداگانه ضمن تودیع روح الله حسین زاده، جواد جبله به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد معارفه شد، در ادامه نیز مسئولان با حضور در شهرستان شهریار از زحمات خسرو طاووسی قدردانی به عمل آورده و حسین زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار معرفی شد.

غلامحسین اسماعیلی در این مراسم با اشاره به ناآرامیها و ناامنی های موجود در کشورهای همجوار اظهار داشت: ایران اسلامی افتخار دارد که به برکت دین مبین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی پرچم عدل و عدالت را در این کشور به پا داشته و امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون حرکت در مسیر ولایت و پیروی از تاکیدات آنان به وِیژه عدالت محوری است.

اسماعیلی: معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور با گسترش عدالت رفع می شود

رئیس دادگستری استان تهران عدالت را مهمترین نیاز و گمشده اصلی جامعه بشری عصر حاضر خواند و ادامه داد: تمام ناامنی ها، ناهنجاریها، ترور، انفجار، تنازعات و… در سراسر جهان به دلیل فقدان عدالت است.

2Q==

این مسئول عنوان کرد:اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر این پایه استوار است که اگر عدالت در جای جای این مرز و بوم بدرستی اجرا شود، هیچ مشکلی نخواهیم داشت، بسیاری از معضلات نظیر بیکاری، اقتصاد، فرهنگ، بدحجابی و… در صورتی که تمام دستگاه ها – نه تنها دادگستری- به دنبال اجرای عدالت باشند رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما هیچ کمبودی در زمینه منابع، امکانات، فرصتهای شغلی و فرهنگ ندارد، متذکر شد: بحمدالله تمام مواهب الهی در این مرز و بوم وجود دارد اما برای بی نیاز شدن باید اصل همگانی عدالت محوری بطور کامل اجرا شود، اگر عدالت جرا شود منابع موجود براری رفع مشکلات کفایت می کند.

ثبات در پُستها آسیب رسان است/ جابجایی، سیاست عمومی دستگاه قضا

اسماعیلی افزود: اجرای عدالت و گسترش آن در جامعه موجب رفع فشارهای اجتماعی، اقتصادی و رونق همه جانبه می شود لذا باید رفتار عادلانه را سرلوحه امور قرار داده و تسلیم عدالت باشیم، همانگونه که افراط، تفریط و بی عدالتی در بسیاری دیگر از مسائل مشکل آفرین شده است، در اجرای عدالت نیز باید از افراط و تفریط اجتناب ورزید.

رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به تودیع و معارفه دادستانهای شهریار و ملارد خاطر نشان کرد: تغییر و تحول مدیریتی امری عادی، لازم و پذیرفتنی است و سیاست عمومی قوه قضائیه برای حفظ نیروهای مجرب و کارآمد، جابجایی است.

وی ادامه داد: به دلیل تفاوتهای ذاتی عرصه قضاوت با دیگر مسئولیتهای مدیریتی اگر یک قاضی مدت مدیدی در یک مکان و سمت ثابت فعالیت کند در معرض آسیب قرار خواهد گرفت در واقع استمرار خدمت در سنوات متمادی در یک جایگاه ثابت آسیب رسان است لذا سیاست کلی دستگاه قضا در راستای حفظ نیروی انسانی ارزشی، جابجایی نیروها است.

گروسی: کاهش چشمگیر وقوع جرائم در غرب استان تهران

نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان و مسئولان امروز شاهد امنیت و آسایش مردم در نقاط مختلف کشور هستیم در حالیکه کشورهای همجوار نظیر عراق به دلیل دخالتهای مستکبران دنیا و فرافکنی امریکا و اسرائیل به محلی برای جولان تروریستها تبدیل شده است.

Z

حسین گروسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای شاخصهای امنیتی شهرستانهای حوزه انتخابیه گفت: متاسفانه شهرستان شهریار تا چندین سال گذشته به دلیل وقوع جرائم از جلوه و نام خوبی برخوردار نبود اما امروز به همت مسئولان انتظامی، قضایی و تعامل مطلوب ائمه جمعه، فرمانداری و سایر دستگاه ها چهره بهتری پیدا کرده و به عنوان یکی از شهرستانهای مستعد استان تهران مطرح است.

این مسئول استقرار فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در شهریار را عاملی موثر در کاهش جرائم این حوزه برشمرد و افزود: با استقرار این فرماندهی میزان ارتکاب به جرائم در شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد به طرز چشمگیری کاهش یافته که این امر با تلاش دستگاه قضای شهرستانها در مبارزه با مواد مخدر، ناامنی های ناشی از وجود باغات و… تاثیر بسزایی در افزایش امنیت غرب استان تهران داشته است.

وی ضمن تقدیر از زحمات طاووسی در دادستانی شهریار یادآور شد: کارنامه عملکرد حسین زاده در شهرستان ملارد بسیار درخشان است که امید می رود این همت و تلاش در شهریار نیز ادامه یابد و برای هر دو دادستان جدید در شهریار و ملارد آرزوی توفیق دارم.

طاووسی: شهریار از لوث وجود اشرار و قاچاقچیان پاکسازی شد

در ادامه مراسم خسرو طاووسی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در زمان تصدی دادستانی شهریار اظهار داشت: متاسفانه در گذشته شهریار وجهه خوبی به لحاظ مسائل امنیتی در استان تهران نداشت و این شهرستان به عنوان مرکز توزیع مواد مخدر شناخته می شد، برای از بین بردن این باور تلاشهای بسیاری با همکاری تمام دستگاه های شهرستان صورت گرفت.

دادستان سابق شهریار، اجرای طرح های پاکسازی مناطق، برخورد با اراذل و اوباش، اجرای قطعی و علنی احکام حتی اعدام در محل وقوع جرم و توزیع مواد مخدر را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای شاخصهای امنیتی شهرستان برشمرد و افزود: این اقدامات موجب شد تا فعالیت قاچاقچیان مهار شده و شهریار از لوث وجود اشرار پاکسازی شود.

نیروی انسانی دستگاه قضای شهریار با پرونده های ورودی همخوانی ندارد

این مسئول با اشاره به نارضایتی مردم از برخی وقایع رخ داده در باغات و قهوه خانه های شهرستان در گذشته ،بیان کرد: در این راستا با همکاری پلیس اطلاعات و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برخوردهای قاطعی صورت گرفت که منجر به ریشه کنی اینگونه مفاسد اجتماعی و اخلاقی در شهریار شد.

9k=

وی گفت: طی پنج سال خدمت به عنوان دادستان شهریار 236 نوبت از زندانهای استان بازدید به عمل آمد که با بررسی پرونده زندانیان شهرستان 352 زندانی واجدالشرایط آزاد شدند.

طاوسی ضمن گلایه از کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضای شهریار متذکر شد: برغم امار بسیار بالای پرونده های ورودی به دستگاه قضای شهریار، این نهاد با کمبود نیروی انسانی مواجه است و به لحاط تعداد قضات در تنگنا قرار دارد.

مهاجرپذیری و ناهمگونی جمعیت، عامل اصلی افزایش جرائم در ملارد

همچنین حسین زاده دادستان سابق ملارد و جدید شهریار با اشاره به شرایط ویژه این شهرستانها در زمینه وقوع جرائم اظهاز داشت: شهریار و ملارد به دلیل مهاجرپذیری و ناهمگونی جمعیتی ناشی آن، وجود خرده فرهنگها، عیربومی بودن اهالی، وجود باغات فراوان و…. بستر بسیار مناسبی برای اقدامات مجرمانه بود که بحمدالله با هوشیاری مسئولان انتظامی و قضایی این مأمن به تهدیدی برای مجرمان تبدیل شد.

وی تلاش برای جذب نیروهای قضایی جدید، ساماندهی وضعیت اجرای احکام کیفری، تعامل با ادارت و دستگاه های شهرستان و… را از اولویتهای کاری خود در مسئولیت جدید برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا